هروی، طراح قانون برقراری عدالت آموزشی:
خیل عظیمی از پزشکان و متخصصان در کشور بیکار هستند
بسیاری از پزشکان متخصص حاضر به کار در مناطق محروم نیستند و نمایندگان مجلس به عنوان قانونگذاران باید به دنبال تبیین قانونی باشیم که بتواند این معضل را حل کند.
نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس طرح مربوط به عدالت آموزشی را در راستای پذیرش متخصصان در مناطق محروم توصیف کرد.
به گزارش ایلنا، جواد هروی در نشست علنی امروز(یکشنبه ۷ مهر) مجلس شورای اسلامی به عنوان طراح دوفوریتی طرح اصلاح بند ۳ ماده واحده قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو تحصیلات تکمیلی و تخصصی گفت: فوریت این طرح بدان جهت مطرح شده که برای دوره های دستیاری پزشکی، چاپ دفترچه در آبان ماه و آزمون آن در اسفندماه صورت می گیرد و بنابراین فرصتی برای بررسی عادی این طرح نداریم.
نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی درباره محتوای این طرح گفت: ما به دنبال عدالت آموزشی در راستای پذیرش متخصصان در مناطق محروم هستیم، زیرا براساس قانون اساسی، توجه به مناطق محروم ضروری است.
وی بیان کرد: یکی از مشکلات اساسی که در کشور وجود دارد این است که اگر در مناطق محروم مراکز درمانی و پزشکی با وجود تجهیزات پیشرفته داشته باشیم و با کمبود پزشک متخصص روبرو هستیم و این در حالی است که خیل عظیمی از پزشکان و متخصصان در کشور بیکار هستند.
این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: بسیاری از پزشکان متخصص حاضر به کار در مناطق محروم نیستند و نمایندگان مجلس به عنوان قانونگذاران باید به دنبال تبیین قانونی باشیم که بتواند این معضل را حل کند.
وی با اشاره به اینکه موارد مذکور در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با حضور وزیر بهداشت مطرح شده و او نیز موافقت کرده است، ادامه داد: اساس کار این است که از وجود ۱۵۰ هزار پزشک متخصص که فارغ التحصیل شده اند و ۲۵ درصد آنها به دلیل اشباع شهرهای بزرگ از وجود پزشک متخصص در کارهای کاذب شاغل شده اند، استفاده شود.
رئیس کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: بسیاری از مناطق محروم در کشور نیازمند یک پزشک متخصص هستند و لذا بحثعدالت آموزشی مطرح می شود و قوانین باید به گونه ای تنظیم شود که از هزینه ای که برای تربیت یک پزشک متخصص در کشور صرف می شود، به بهترین نحو استفاده شود.