خبرگزاری کار ایران

مطهری در جمع خبرنگاران:

توفیقی اصلاح طلب تندرو نیست

توفیقی اصلاح طلب تندرو نیست
کد خبر : ۱۰۶۶۸۴

فیلم سخنرانی هاشمی را دیدم و قاعدتا فیلمش نمی‌تواند ساختگی باشد البته هاشمی آن حرف‌ها را زده و نظر وی نیز همین است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه توفیقی اصلاح طلب تندرو نیست، در مورد اظهارات هاشمی رفسنجانی درباره تحولات سوریه و موضع گیری های اخیر در صحن علنی مجلس، گفت: من فیلم آن سخنرانی را دیدم و قاعدتا فیلمش نمی‌تواند ساختگی باشد البته هاشمی آن حرف‌ها را زده و نظر وی نیز همین است.

به گزارش ایلنا، علی مطهری در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی در رابطه با ارائه لایحه اصلاحیه بودجه از سوی دولت گفت: لایحه دولت خیلی پخته و ضروری نبود و هواداران دولت هم مخالف آن بودند. کارشناسان اقتصادی مجلس که هوادار دولت هستند نیز مخالف آن بودند لذا فوریت آن رأی نیاورد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اظهارات هاشمی رفسنجانی درباره تحولات سوریه و موضع گیری‌های اخیر در صحن علنی مجلس تصریح کرد: روابط عمومی تشخیص مصلحت این مطالب عنوان شده را تکذیب کرده اما فیلم آن موجود است و نمی‌تواند ساختگی باشد و به نظر من هاشمی رفسنجانی آن حرف‌ها را زده است و نظر وی هم همان است و او می‌خواهد راه جدیدی باز کند و شاید هم مصلحت کشور را در این می‌بیند و باید از وی خواست که توضیح صریح ارائه کند.

وی ادامه داد: این یک نوع همکاری با آمریکا نیست بلکه هاشمی در عین حال آمریکا را محکوم می‌کند یعنی اینکه دولت سوریه اگر بمباران شیمیایی کرده باشد نیز این کار اسد را محکوم می‌کنیم ولی دست از حمایت سوریه هنوز برنمی‌داریم و مجوز حمله آمریکا به سوریه را نمی‌دهیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: بنابراین باید هاشمی رفسنجانی خود توضیح بدهد شاید نظر او براساس اخبار و اسنادی باشد که در اختیار دارد و به این نقطه رسیده که دولت سوریه بمباران شیمیایی کرده است اگر این هم باشد وی می‌خواهد بگوید ایران و انقلاب اسلامی بیش از حد مایه نگذارد و جلوگیری کند و چنین هدفی دارد.

مطهری بیان کرد: اما این به این معنی نیست که تجاوز آمریکا به سوریه را تأیید کند و ما با آن مخالف هستیم و همچنان از دولت سوریه حمایت می‌کنیم اما اگر فرضا چنین کاری کرده باشد محکوم می‌کنیم و باید موضع گیری اخیر را از خود هاشمی بپرسید.

این نماینده مردم در مجلس نهم در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه با توجه به تحریم‌های موجود ضدجمهوری اسلامی ایران تا چه میزان باید از دولت سوریه حمایت شود، تصریح کرد: تا زمانی که اکثریت مردم سوریه از دولتشان حمایت می‌کنند ما هم حمایت می‌کنیم به هر حال سوریه برای ایران مهم است چون محور مقاومت است اگر دولت اسد از بین برود حزب الله هم کارایی نخواهد داشت لذا تا زمانی که اکثریت مردم سوریه از نظام فعلی حمایت می‌کنند ما هم باید حمایت کنیم.

وی ادامه داد: معتقدیم که دولت سوریه هم باید اصلاحات لازم را انجام دهد و از ابتدا هم اگر در مقابل اعتراضات بخشی از مردم خشونت به خرج نمی‌داد به این نقطه نمی‌رسید از ابتدا اشتباه کرد اما در مجموع ما این دولت را دولت مورد تأکید اکثریت مردم سوریه می‌دانیم و لذا از آن حمایت می‌کنیم آن هم به خاطر مسئله فلسطین و منافع اسلامی و خودمان است.

نماینده تهران در مجلس در پاسخ به سؤالی مبنی بر ارزیابی از انتقادات وارده به توفیقی سرپرست وزارت علوم تصریح کرد: به هر حال مخالفان توفیقی گرایشات سیاسی او را قبول ندارند و طبیعی است که دوستان توقع دارند که یک اصولگرا در رأس وزارتخانه علوم قرار گیرد.

وی افزود: آنها یک مقدار نگرانی دارند که فضای دانشگاه‌ها دچار تنش شود البته آنهاییکه حسن نیت دارند این موضع گیری را دارند لذا برخی مایل نیستند یک اصلاح طلب در رأس وزارت علوم قرار گیرد.

مطهری ادامه داد: من شخصا مخالف این نظریه هستم و معتقدم توفیقی اصلاح طلب تندرو نیست و بیشتر شخصیت علمی است و دوره‌ای که وزیر بوده مدیریت خوب و تنش زایی را داشته و این نگرانی‌ها خیلی به جا نیست.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: نقش توفیقی در فتنه ۸۸ که استناد می‌شود به سخنرانی وی در مسجد دانشگاه تهران آن هم به نظر من باید فضای زمان سخنرانی را در نظر بگیریم که دقیقا روز بعد از حمله به دانشگاه بود که مقام معظم رهبری فرمودند این کار دل انسان را خون می‌کند و آن فضای هیجانی که آنروز وجود داشت که دانشگاهیان را آماده حضور در خیابان ها می‌کرد توفیقی را مجبور به بیان صحبت‌های خاصی کرد تا فضا را آرام کند.

مطهری تصریح کرد: حرف‌های توفیقی نیز قبل از اعلام نظر شورای نگهبان بوده و هر کسی حق اعتراض دارد حتی هر کسی حق دارد که اعلام کند تقلب شده اما بعد از اعلام نظر شورای نگهبان دیگر به اعتراض خود ادامه ندهد ما چنین کسی را فتنه‌گر نمی‌دانیم توفیقی هم اینطور است ممکن است معتقد بوده تقلب شده همانطور که آن روزهای خیلی از افراد حتی بسیاری از اصولگرایان نیز معتقد به تقلب بودند.

این نماینده مردم درمجلس نهم گفت: بنابراین حرف‌های او در ۲۶ خرداد ۸۸ حرف عجیبی نبوده و گناهی هم نیست کسی الان معتقد باشد در انتخابات ۸۸ تقلب شده و به این معنا نیست که او ضد انقلاب است چون نمی‌توان نظر افراد را تغییر داد بلکه بحثدر التزام عملی است اگر بعد از اعلام نظر شورای نگهبان کسی همچنان اعتراضات خیابانی خود ادامه دهد می‌گوییم او فتنه‌گر است.

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه اگر از من بپرسند توفیقی فتنه‌گر است می‌گویم نه؛ اعلام کرد: توفیقی چنان کسی نبوده و اظهارات او نیز هیچ اشکالی ندارد و نظر خود را بیان کرده که ممکن است اشتباه بوده باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه شخص توفیقی را فرد مناسبی برای تصدی وزارت علوم می‌دانم، گفت: نمایندگان هم باید به انتخاب مردم احترام بگذارند به هر حال ۹۵ درصدحامیان روحانی اصلاح طلبان بودند و نباید انتظار داشته باشیم همه افراد یکه از سوی او معرفی می‌شوند اصولگرا باشند بالاخره باید از طیف اصلاحات نیز در دولت و سازمان‌های دولتی وجود داشته باشند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز