خبرگزاری کار ایران

توسط وکلای ملت صورت گرفت؛

بررسی ضرورت‌های تشکیل وزارت میراثفرهنگی و گردشگری

بررسی ضرورت‌های تشکیل وزارت میراثفرهنگی و گردشگری
کد خبر : ۱۰۶۶۲۳

در جریان بررسی طرح یک فوریتی تشکیل وزارت میراثفرهنگی و گردشگری مخالفان و موافقان اظهارات خود را مطرح کردند.

در نشست امروز موافق و مخالف طرح یک فوریتی تشکیل وزارت میراثفرهنگی و گردشگری بر اهمیت و توجه و برنامه ریزی بیشتر در این حوزه تأکید کردند.

به گزارش ایلنا، هادی قوامی در نشست علنی امروز(یکشنبه ۳۱ شهریور) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی طرح یک فوریتی تشکیل وزارت میراثفرهنگی و گردشگری به عنوان مخالف این طرح با بیان اینکه به طور حتم یک فوریت این طرح نیاز کنونی و اولویت جامعه نیست، گفت: به طور حتم با تشکیل این وزارتخانه حوزه صنایع دستی در بلاتکلیفی قرار می‌گیرد.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه توسعه صنعت گردشگری با طرح تشکیل وزارت میراثفرهنگی منافات دارد، افزود: هم اکنون سازمان گردشگری میراثفرهنگی و صنایع دستی یک سازمان فرابخشی است که تمام وزارتخانه‌ها از این سازمان حمایت می‌کنند از این رو تبدیل سازمان گردشگری و وزارتخانه موجب تضعیف قوای فرابخشی این سازمان می‌شود.

وی با بیان اینکه درصد جذب گردشگر ایران از ۶ درصد بیشتر نرفته است، تصریح کرد: به طور حتم برای تقویت این حوزه باید از ظرفیت همه وزارتخانه‌ها استفاده کرد از طرفی دیگر تشکیل وزارتخانه میراثفرهنگی با اصل ۷۵ قانون اساسی مغایر است همچنین تشکیل این وزارتخانه با اصل ۴۴ قانون اساسی که همان خصوصی سازی و واگذاری بخش‌ها به مردم است منافات دارد.

در ادامه این نشست جواد هروی در موافقت با طرح یک فوریتی تشکیل وزارت میراثفرهنگی و گردشگری با بیان اینکه متأسفانه در چند سال اخیر متولی مناسبی برای سازمان میراثفرهنگی و صنایع دستی وجود ندارد، گفت: به طور حتم این حوزه نیازمند برنامه‌ریزی و پیگیری جدی است.

نماینده مردم قائن در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه حوزه گردشگری در دنیا دارای جایگاه اساسی و مهم است، افزود: طبق بررسی انجام شده ایران سالانه حدود ۱۲۰ هزار گردشگر را به داخل جذب می‌کند اما کشوری مانند ترکیه سالانه حدود ۳۰ میلیون گردشگر دارد از طرفی دیگر قدرت جذب گردشگر در کشورهای دیگر حدود ۶ تا ۸ درصد بوده اما در ایران حدود ۲ درصد است.

وی با بیان اینکه تشکیل وزارتخانه میراثفرهنگی و گردشگری به مقوله اقتصاد بدون نفت کمک شایانی می‌کند، افزود: متأسفانه سازمان میراثفرهنگی در چند سال اخیر تنها جنبه سیاسی داشته است.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز