مدیر کل بهزیستی مازندران:
۷۵ درصد تماس ها با صدای مشاور بهزیستی استان با محوریت کرونا است
فرزاد گوهردهی گفت:از زمان شیوع کرونا و مشکلات ناشی از آن تعداد ۷۰۰۵ نفر با خط مشاوره رایگان تلفنی بهزیستی ، تماس داشته اند که شامل روزانه ۱۴۰ تماس با صدای مشاور ۱۴۸۰ بوده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا، فرزاد گوهردهی،مدیرکل بهزیستی استان در جمع خبرنگاران گفت:از زمان شیوع کرونا و مشکلات ناشی از آن تعداد ۷۰۰۵ نفر با خط مشاوره رایگان تلفنی بهزیستی ، تماس داشته اند که شامل روزانه ۱۴۰ تماس با صدای مشاور ۱۴۸۰ بوده است.
وی افزود:تعداد ۵۲۵۰ تماس،یعنی ۷۵ درصد تماس ها در زمینه ی کرونا می باشد و ۲۵ درصد تماس ها با فراوانی ۱۷۵۵ تماس مربوط به مشکلات روز مره در حوزه خانواده، تربیت کودکان ، مشاوره قبل از ازدواج و .. بوده است.
گوهردهی اظهار کرد: از ۵۲۵۰ تماس در زمینه ی کرونا ۲۳۰۰ تماس یعنی ۴۴ درصد در خصوص اضطراب ،ترس و استرس مواجه با کرونا بوده است
وی ادامه داد:بیشترین تماس گیرندگان با صدای مشاور ، از شهرستان ساری ،پس از آن شهرستان های بابل، آمل، نکا، قائم شهر قرار دارند.
مدیر کل بهزیستی استان گفت:مسائل و مشکلات زناشویی در بحران کرونا نزدیک به ۴۰ درصد تماس ها را به خود اختصاص داد که می توان به بدرفتاری عاطفی،پرخاشگری، مداخله در امور و .. را نام برد.
وی گفت: ۱۶ درصد تماس ها نیز در خصوص مسائل و مشکلات مربوط به کودکان، نوجوانان و اوقات فراغت فرزندان در زمان قرنطینه بوده است.
گوهردهی با بیان اینکه ۲۰ درصد افراد با موضوع ترس و دلشوره ، مسائل خود را با مشاورین ۱۴۸۰ در میان گذاشتند،افزود: اضطراب بیش از ۲۳ درصد تماس ها ی خط ۱۴۸۰ گزارش شده است.
این مقام مسئول گفت:اغلب تماس گیرندگان نگران هستند که خود یا خانواده شان به کرونا مبتلا شوند؛ علاوه بر این ترس از مرگ نیز از مواردی است که مطرح می شود.