خبرگزاری کار ایران

سرپرست دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور خبر داد؛

استقرار سامانه رصد آسیب های اجتماعی در سالجاری/آغاز طرح مشارکت اجتماعی دانش اموزان در 2 هزار کلاس کشور

استقرار سامانه رصد آسیب های اجتماعی در سالجاری/آغاز طرح مشارکت اجتماعی دانش اموزان در 2 هزار کلاس کشور
کد خبر : ۵۵۷۵۱۱

سرپرست دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از استقرار سامانه رصد آسیب های اجتماعی در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، دکتر بهمن صدیق در حاشیه کارگاه آموزشی حمایت یابی در برنامه های اجتماع محور در ساری  با اشاره استقرار سامانه رصد آسیب های اجتماعی ،اظهار داشت : امسال سامانه رصد آسیب‌های اجتماعی در سراسر کشور مستقر خواهد شداین سامانه دو سال کار مطالعاتی را به دنبال داشت .

وی افزود: پرادختن به مقوله ی اجتماعی در سطح کشور قبل از اینکه برنامه ای برای آن تدوین شود نیازمند اطلاعات محکم ،درست  و شواهد هستیم ، برای رسیدن به  این اهداف باید به ابعاد موضوع بپردازیم بنابراین  سامانه رصد آسیب های اجتماعی را در سطح کشور طراحی کردیم که کار پایلوت آن تمام و امسال عملیاتی می شود.

سرپرست پیشگیری از آسیب های اجتماعی سازمان  بهزیستی ،گفت: خروجی این کار باعث می شود مقامات تصمیم گیر و مسئولان اجرایی و مقامات دولتی و غیر دولتی با اتکا به اطلاعاتی که کاملا معتبر بوده و بصورت مستقل تهیه شده است به آنها کمک خواهد شد تا  با بکارگیری این منابع و اطلاعات در کاهش ضریب مخاطرات  بهره مند شوند.

وی افزود: این سامانه برای نخستین بار مهرماه سال جاری با حضور اساتید و کارشناسان بهزیستی سراسر کشور در تهران برگزار شد و مرحله دوم آن نیز این سامانه در اوایل آدرماه در استان گیلان در جهت افزایش ظرفیت و بهره وری این کار برگزار خواهد شد و بدین ترتیب این سامانه به سراسر کشور تسری  پیدا خواهد کرد.

صدیق از آغاز طرح مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با همکاری وزارت آموزش و پرورش در 2 هزار کلاس کشور خبر داد و گفت:  برنامه مشارکت اجتماعی دانش آموزان مبتنی بر  الگوی قوت ‌مدار، اجتماع‌ محوری و خودیاری اجتماعی در قالب گروه همگنان در مدرسه است که با توجه به توانا یی‌های دانش آموزان در حل مشکلات اجتماعی خود و محیط پیرامون، طراحی شده است.

وی افزود: هدف این برنامه جلب مشارکت نوجوانان برای انجام کارهای گروهی و ارتقا و کیفیت بخشیدن به این سرمایه انسانی ارزشمند است که با بهره گیری از فناوری های پیشگیرانه فضایی پر نشاط و امیدوارانه و مثبت را برای رشد و تکامل بهینه و سالم دوران نوجوانی فراهم می آورد.

صدیق، افزود: دانش آموزان پایه هشتم متوسطه اول که دوران نوجوانی را طی می کنند و پا به دوران بزرگسالی می گذارند، در این برنامه می‌آموزند که به محیط اجتماعی خود نگاه واقع گرایانه تری داشته باشند، مشکلات پیش رو را ببینند.

سرپرست دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه حمایت یابی فقط افزایش آگاهی درباره یک مسئله موضوع یا موقعیت نیست گفت: حمایت یابی همواره هدفش جستجوی تغییر در سیاست ها اقدامات و روش،سیستم ها،ساختارها،تصمیمات و نگرش هایست که باعث فقر و بی عدالتی می گردند،تا اینکه که تغییر را برای مردمی که در وضعیت فقر به سر می برند تغییر دهند.

صدیق در ادامه مدافعه گری از حقوق انسانها،الهام بخشی برای تغییر،مشارکت جویی سازنده،جستجو برای تحول اجتماعی و تغییر سیاست ها و اقدامات را شمار مولفه های حمایت یابی عنوان کرد.

وی افزود: تاثیر گذاری ،تاثیر گذاری بر دارندگان قدرت و تصمیم گیرندگان، سخن گفتن با صدای بلند و ارتباط ایجاد کردن ،جستجوی عدالت و فرآیند سازمان یافته مواردی است که حمایت یابی را شامل می شود.

 

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز