مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:
تکریم از کارگران تکریم از توسعه و بالندگی کشور است / قانون محوری را یکی از لوازم اصلی رفتارهای مدنی است
خانه کارگر یک نهاد مدنی است که سابقه ی چندانی ندارد اما چنین نهادهای مدنی باید همگانی شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا،مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در دیدار با اعضای هیات اجرایی خانه کارگر اظهار کرد:مقام کارگر مقامی بسیار بزرگ است و هرکسی که برای زندگی و حیات اجتماعی اش تلاش می کند شایسته ی تقدیر است،کارگران زیربنای تولید کشور هستند و تکریم آنان تکریم از توسعه،بالندگی و رشد کشور است.
سید علی قاسمی گفت:درخشش یک اندیشه در حوزه کارگری و تولیدی برای دشمنان خطرناک است،متفکران ما را شبانه ترور کردند مباداکه اندیشه در درون جامعه ی ما رسوخ پیدا کند.
وی ادامه داد:پیوند هفته معلم با هفته کارگر مبارک است و باید از این فرصت ها حداکثر استفاده را ببریم.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران بیان کرد:در راستای توسعه ی آموزش و پرورش در این دولت گام های موثری برداشته شد و در حوزه ی کارگری فرصت آموزشی برای فرزندان استان فراهم شد.
قاسمی با بیان اینکه 123مدرسه کمتر از 10دانش آموز دارد،افزود:در حوزه آموزش از راه دور با بعضی از دستگاه های دولتی و غیردولتی تفاهم نامه امضا شد .
وی از امضای نخستین تفاهم نامه با زندان ها خبر داد و گفت: در سال گذشته به 123زندانی آموزش اراءه شد.
مدیر کل آموزش و پرورش مازندران گفت: می توانیم به کارگران بی سواد،کم سواد و زیر دیپلم در همان محیط کاری آموزش دهیم بدون آنکه به کار آنان لطمه ای زده شود.
قاسمی ارتقای مهارت دانش آموزان را از اهداف جدی آموزش و پرورش برشمرد و افزود: در قالب یک برنامه ی رسمی،دانش آموزان به رشته های فنی و حرفه ای و کارودانش هدایت می شوند، تربیت کارگر ماهر و باسواد فلسفه ی کارودانش و پرورش تکنسین ماهر فلسفه ی فنی و حرفه ای است.
وی ادامه داد: مازندران در هدایت دانش آموزان به رشته های فنی و حرفه ای رتبه دوم دارد و بیش از 40درصد دانش آموزان در رشته های فنی و حرفه ای مشغول به تحصیل هستند.
این مقام مسوول حمایت از هنرستان های درجوار کارخانه و شهرک های صنعتی را یکی دیگر از اهداف مهم اعلام کرد و گفت:باید کارگر بامهارت وارد عرصه ی کار شود تا هزینه ی چرخه تولید کاهش یابد.
سید علی قاسمی اظهار کرد:با توجه به تغییر رویکرد آموزش و پرورش و ظرفیت هنرستان ها از سال 97دچار چالش نمیشویم به همین دلیل باید از منابع خارج از آموزش و پرورش بهره مند شویم به عنوان نمونه در کارخانه ها و حوزه های متعدد دیگر امکاناتی است که می توان از آنها برای پرورش نیروی کارگر ماهر استفاده کرد.
وی ادامه داد:خانه کارگر یک نهاد مدنی است که سابقه ی چندانی ندارد اما چنین نهادهای مدنی باید همگانی شود.
مدیر کل آموزش و پرورش مازندران گفت: جامعه باید به رفتارهای مدنی عادت کند و شهروند نیز رفتارهای معقول و مدنی داشته باشد.
قاسمی قانون محوری را یکی از لوازم اصلی رفتارهای مدنی برشمرد و خاطرنشان کرد:با حاکمیت قانون و رفتارهای مدنی در جامعه،حقوق افراد به راحتی ضایع نمی شود .
وی در پایان به 34شاخص در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت:آموزش و پرورش مازندران در بسیاری از این شاخص ها رتبه نخست را کسب کرد.