خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار، کارخانجات مازندران :

جامعه کارگری خواهان مقابله با بی قانونی‌هاست

جامعه کارگری خواهان مقابله با بی قانونی‌هاست
کد خبر : ۳۷۶۲۶۱

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار، کارخانجات مازندران گفت: اگر مسایل سیاسی را رها کنیم و به معیشت مردم و اقتصاد بپردازیم 90 درصد مشکلات کشور خود به خود حل می‌شود.

میرعلی شیر افکن در گفتگو با خبرنگار ایلنا در ساری، اظهار کرد: جامعه کارگری خواهان مقابله با بی قانونی‌هاست اگر جلوی واردات بی رویه و قاچاق کالا به کشور گرفته شود هیچ کارگری تهدید به اخراج نمی‌شود.

وی تقویت تولید داخلی را ضامن امنیت شغلی کارگران دانست و بهترین روش مقابله با بی قانونی و قانون شکنی عنوان کرد.

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور گفت: در شرایطی که تولیدکنندگان با هزینه بالای انرژی مواجهند و کارخانه‌ها ماهها حقوق و دستمزد معوق دارند، اشتغالزایی قابل تصور نیست و تنها باید شغل‌های موجود را حفظ کرد.

وی با بیان اینکه مصرف انرژی به تولیدکنندگان فشار وارد کرده است، اظهار کرد: قرار بود تا 30 درصد یارانه‌ها را به تولید بدهند ولی این اتفاق نیفتاد و با وجود تحریم‌ها فشار زیادی به کارفرمایان وارد شد که به تناسب آن بر تولید و اقتصاد و نیروی کار تاثیر گذاشت.

شیرافکن افزود: متاسفانه هزینه‌های انرژی به قدری بالا رفته که تولید برای تولید کننده نمی‌صرفد و نمی‌تواند حقوق کارگران را پرداخت کند از آن طرف کارخانه‌های بسیاری حقوق معوق دارند و قادر به پرداخت نیستند لذا در چنین وضعیتی اشتغالزایی قابل تصور نیست. تنها باید به حفظ اشتغال موجود فکر کرد تا جلوی تعدیل نیروهای کار گرفته شود.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار کارخانجات مازندران نبود نقدینگی و گردش حساب را یکی از مشکلات اصلی کارفرمایان دانست و گفت: بیشتر تولیدکننده‌ها مشکل سرمایه در گردش دارند و آنقدر بودجه ندارند که بتوانند تولید کنند و این پول را برگردانند.

وی گفت: کارفرمایان به دنبال این هستند که با کم کردن هزینه کارگاه را سرپا نگه دارند نه با رسیدن به سوددهی!

 

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز