پرورش دانش آموزان کارافرین راهحل موثر برای کاهش بیکاری است
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: با توانمندسازی دانش آموزان حین آموزش میتوان به اقتصاد جامعه کمک کرد و امروزه پرورش دانش آموزان کارافرین راهحل موثر برای کاهش بیکاری است.
به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر، سیدعلی قاسمی در نخستین همایش کارآفرینی که امروز در سالن توحید برگزار شد با اشاره به ضرورت توجه به کارآفرینی اظهار کرد: امروزه یکی از اصلیترین شاخصهای توسعه میزان سواد جامعه است بدین ترتیب که هر چقدر میزان نرخ سواد پایین باشد بیانگر فاصله با توسعه یافتگی است.
قاسمی گفت: نظام تعلیم و ترتیب و برقراری نظامهای آموزشی درست میتواند جامعه را در همه ابعاد ارتقا دهد اما باید توجه داشت که صرف آموزش و آگاه کردن جامعه تمام مسائل جامعه بشری را حل نمیکند.
وی با بیان اینکه بهرهمندی از کسب و کار لازمه زندگی هر انسان است ادامه داد: جامعه انسانی به لحاظ ساختار اجتماعی و حکومتی نیازمند رشتههای متفاوت است حتی در برابر نظامهای دیگر و در قالب جهانی میتوان به تولید رشتههایی پرداخت که به کشورهای دیگر صادر کرد.
مدیرکل اموزش و پرورش مازندران با اشاره به اموزش مهارتهای شغلی به دانش آموزان برای جذب راحت در بازار کار اضافه کرد: به علت عدم مدیریت تحصیلی با تحصیلکرده های زیادی مواجه میشویم که جویای کار هستند.
قاسمی در این همایش به دانش اموزان توصیه کرد: شما باید در دوره اموزش برای خود شغل تولید کنید یا به عبارت دیگر شغل محصول رشته تحصیلی شما باشد چرا که کارآفرینی و بحث اموزش همراه با تولید در دولت تدبیر و امید در هنرستانها توجه میشود.
وی با بیان اینکه اشتغال هر فرد حدود 50 میلیون تومان برای دولت هزینه دارد ادامه داد: با توانمندسازی دانش آموزان حین اموزش میتوان به اقتصاد جامعه کمک کرد و امروزه پرورش دانش آموزان کارافرین راه حل موثر برای کاهش بیکاری است.
مدیرکل اموزش و پرورش مازندران با اشاره به متناسبسازی رشتهها با نیاز جامعه تصریح کرد: برخی رشتههای کاذب در جامعه باید حذف شود اگرچه هدایت تحصیلی مناسب یکی از برنامههای جدی است که مدنظر مشاوران و مدیران مدرسه قرار میگیرد.
قاسمی شهرستان بهشهر را جزو 4 شهر برتر در زمینه آموزش همراه با تولید در استان اعلام کرد و گفت: کمبود تجهیزات در مدارس هنرستان گریز دانش آموزان را به دنبال خواهد داشت اگرچه این تجهیز به سرمایههای هنگفت نیاز دارد.
مدیر کل آموزش و پرورش گفت: با همافزایی، همفکری، بررسیهای عمیقتر و آسیب شناسی دقیق میتوان سطح آموزش و پرورش را همچنان ارتقا داد.