خبرگزاری کار ایران

شهردار قائم شهر:

پروژه الغدیر چشم انتظار اعتبارات ملی و استانی است

پروژه الغدیر چشم انتظار اعتبارات ملی و استانی است
کد خبر : ۳۳۶۳۲۵

شهردار قائم شهرگفت: عملیات ساخت نخستین تقاطع غیرهمسطح شبدری شمال کشور در سه راهی سوادکوه معروف به سه راه الغدیر سال 1391 در قائمشهر آغاز شده که برای بهره برداری و افتتاح آن تاکنون بیش از 200میلیارد ریال هزینه شده است.

به گزارش ایلنا از قائم شهر، سید علی حجازی در بازدید از پروژه الغدیر با بیان اینکه این پروژه اززمان شهردارهای گذشته کلنگ خورد و اجرای آن شروع شد اظهار داشت: این پروژه ملی است اما توسط شهرداری قائم شهر اجرایی شده است.

وی افزود: عملیات ساخت نخستین تقاطع غیرهمسطح شبدری شمال کشور در سه راهی سوادکوه معروف به سه راه الغدیر سال 1391 در قائمشهر آغاز شده که برای بهره برداری و افتتاح آن تاکنون بیش از 200میلیارد ریال هزینه شده است.

شهردار قائم شهر با بیان اینکه این طرح در سه راهی سوادکوه معروف به سه راه غدیر احداث شد تصریح کرد:برای اجرای آن بیش از ۳۰ هزار مترمربع تملک اراضی و رفع معارض صورت گرفته و مبلغی بالغ بر 135 میلیارد ریال برای تملک این املاک غرامت پرداخت شده است.

حجازی ادامه داد: تقاطع غیرهمسطح الغدیر قائمشهر علاوه بر ویژگی های منحصر به فرد ، در کاهش ترافیک منطقه و بهبود و شتاب بخشی در عبور و مرور مسافران و شهروندان موثر است.

وی از قائم بعنوان شهر کارگری با معدل درآمدی پایین نام برد و گفت: از استاندار مازندران می خواهیم که با نگاه ویژه به شهرستان اعتبارات را تخصیص دهد تا این پروژه که بدهی زیادی بر دوش شهرداری قائم شهر گذاشت به اتمام برسد.

شهردار قائم شهر افزود: حداقل با مبلغ 5 میلیارد تومان می توانیم فاز دوم این پروژه  و معابر، فضای سبز و روشنایی پروژه الغدیر را به سرانجام برسانیم.

برای اجرای  پروژه غیر همسطح میدان جانبازان 50 درصد هزینه اجرایی با دستور وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان پایانه های کشور با شهرداری مشارکت داشته باشند.

در ادامه مجری اجرایی پروژه الغدیر قائم شهر ادامه داد:عملیات اجرایی سازه مجموعه انجام شده و ترافیک در هر 4 لوپ روان است.

مرتضی فلاحی با بیان اینکه نصب گاردریل  در رمپهای جنوب غربی و جنوب شرقی تقریبا پایان یافته است اظهار داشت: فردا ترافیک در این دو مسیر نیز برقرار می شود.

وی در پایان گفت: تقاطع غیرهمسطح غدیر قائمشهر با قوس شبدری به علت گستردگی عملیات اجرایی و پیچیدگی های خاص فنی - مهندسی تاکنون تنها در کلان شهرهایی مانند تهران ، اصفهان و مشهد اجرا شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز