خیریانپور، عنوان کرد:
ضرورت بازنگری در فرآیندهای انجام کار با هدف مکانیزه سازی و هوشمند سازی فرآیندها
باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که زیرساختهای لازم برای تحقق دولت الکترونیک در استانداری و فرمانداری ها و بخشداری های تابعه متناسب با وظایف آنها ایجاد شود.
رئیس کمیته توسعه دولت الکترونیک و هوشمند سازی اداری استانداری در اولین جلسه این کمیته از الزام کلیه دستگاه های اجرایی به تشکیل کارگروه توسعه خدمات الکترونیکی به منظور ایجاد هماهنگی در برنامه ریزی، اجرا و نظارت بر توسعه خدمات الکترونیکی و اجرای کلیه مصوبات مربوط به توسعه دولت الکترونیک برابر ماده ۵ ضوابط فنی توسعه دولت الکترونیک مصوب شورای عالی فناوری اطلاعات خبر داد.
به گزارش ایلنا، حسن خیریانپور، هدف از تشکیل این کمیته را تسهیل و تسریع در انجام فرآیندها و افزایش سلامت اداری و کاهش هزینه ها برشمرد.
وی افزود: از جمله الزامات نظام اداری کشور توسعه دولت الکترونیک است و ما باید طوری برنامه ریزی کنیم که در این زمینه پیشرو باشیم.
خیریانپور، اهم وظایف این کمیته را تهیه برنامه عملیاتی توسعه خدمات الکترونیکی، برنامه ریزی برای مستند سازی و تهیه شناسنامه خدمات الکترونیکی دستگاه و راهبری اجرای برنامه، تعیین اولویت برای اصلاح فرآیندهای سرویس گرا مبتنی بر نقشه فرآیندهای دستگاه، تصویب راهبردها و برنامه توسعه دسترسی مردم به ارائه خدمات از طریق دفاتر پیشخوان، مجتمع های خدمات اداری، راهبری و نظارت بر پورتال و درگاههای خدمات رسانی دستگاه و ارزیابی و رتبه بندی آنها، مدیریت تعامل دستگاه با سایر دستگاههای اجرایی برای ایجاد پنجره واحد خدمات مشترک، راهبری اجرای آموزش مدیران، کارکنان و کارشناسان واحد فناوری دستگاه و راهبری اجرای برنامه فرهنگ سازی و توانمند سازی مردم در استفاده از خدمات الکترونیکی برشمرد.
وی افزود: باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که زیرساختهای لازم برای تحقق دولت الکترونیک در استانداری و فرمانداری ها و بخشداری های تابعه متناسب با وظایف آنها ایجاد شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری بازنگری در فرآیندهای انجام کار را بسیار مهم خواند و تاکید نمود تا نسبت به مکانیزه کردن و هوشمند سازی فرآیندها اقدامات مناسب صورت پذیرد.