مدیر آموزش و پرورش استثنایی مازندران خبر داد:
فعالیت ۵۰ مرکز آموزشی دانشآموزان با نیازهای ویژه و استثنایی در مازندران
چندی قبل نخستین مرکز بازی درمانی و کار درمانی کودکان استثنایی در شهرستان آمل بهرهبرداری شد.
مدیر آموزش و پرورش استثنایی مازندران گفت: هماکنون ۵۰ مرکز آموزشی دانشآموزان با نیازهای ویژه و استثنایی در مازندران فعالیت دارند.
به گزارش ایلنا و به نقل از اداره روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران، شمسالله حسینی گفت: بیش از ۵ هزار دانشآموز با نیازهای ویژه در استان مشغول به تحصیل هستند.
مدیر آموزش و پرورش استثنایی مازندران بیان داشت: یک هزار و ۵۰۸ دانشآموز با نیازهای ویژه و دارای اختلالات ویژه یادگیری در این استان مشغول به تحصیل هستند.
وی با اعلام این که ۳ هزار و ۹ دانشآموز این استان دارای نیازهای خاص استثنایی بوده و ۵۶۴ دانشآموز تلفیقی هستند که در مدارس عادی به تحصیل مشغولند، یادآور شد: هماکنون ۵۰ مرکز آموزشی دانشآموزان با نیازهای ویژه و استثنایی در مازندران فعالیت دارند.
مدیر آموزش و پرورش استثنایی مازندران خاطرنشان کرد: در این بین ۲۷ مرکز آموزشی دانشآموزان با نیازهای ویژه و استثنایی مجهز به امکانات کار درمانی و بازی درمانی هستند.
حسینی یادآور شد: چندی قبل نخستین مرکز بازی درمانی و کار درمانی کودکان استثنایی در شهرستان آمل بهرهبرداری شد.
وی، از تحصیل ۲۴۸ دانشآموز نابینا و کمبینا در مدارس آموزش استثنایی و مدارس عادی استان خبر داد و بیان داشت: ۷۹ دانشآموز نابینا در مدارس استثنایی تحصیل میکنند و ۱۶۹ دانشآموز کمبینا و نیمهنابینا که به عنوان دانشآموزان تلفیقی فراگیر لحاظ میشوند، در مدارس عادی درس میخوانند.
مدیر آموزش و پرورش استثنایی مازندران از برگزاری همایش پارالمپیک در مراکز استانها ویژه معلولان اشاره کرد و گفت: باید با حمایت مسئولان و خانوادهها بیش از گذشته به دانشآموزان با نیازهای ویژه توجه شود.