مدیر آموزش و پرورش چالوس:
۱۳ هزار دانش آموز چالوسی روانه کلاس های درس شدند
۱۳ هزار و ۷۲۰ دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در شهرستان ساماندهی و به فراگیری علم می پردازند.
۱۳ هزار و ۷۲۰ دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در شهرستان ساماندهی و به فراگیری علم می پردازند.
به گزارش ایلنا از ساری، محمد صادق فرزیب گفت: ۷۵۰۰ دانش آموز در مقطع ابتدایی، ۸۰ دانش آموز در مقطع ابتدایی استثنایی، ۳۷۵ دانش آموز در مقطع بازرگانی و حرفه ای، ۲۳۰ دانش آموز در مقطع پیش دبستانی، ۵۱۰ دانش آموز در مقطع کار و دانش، ۳۰ دانش آموز در کودکستان استثنایی و ۱۵ دانش آموز در متوسطه حرفه ای استثنایی به فراگیری علم مشغول شدند.
وی افزود: در متوسطه دوره اول ۲۳۵۰ دانش آموز، در متوسطه دوره اول پیش ۱۵ دانش آموز، در متوسطه عمومی ۲۴۴۰ دانش آموز و در هنرستان فنی ۴۰ دانش آموز در سر کلاس های درس در سال تحصیلی جدید حضور دارند.
مدیر آموزش و پرورش چالوس، رمز موفقیت دانشآموزان ارتباط خانه نخست دانشآموزان با خانه دوم یا مدرسه دانست و گفت: نونهالان ایران اسلامی هر کدام در آینده در جایگاه یک شغل قرار می گیرند که ایران اسلامی به آنها خواهد بالید.
وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: امنیتی که امروز در جامعه و در مدارس مشاهده میکنیم مرهون شهدایی است که در هشت سال دفاع مقدس مردانه جنگیدند.
وی گفت: معلمان و مدیران باید تلاش کنند خاطرات زیبایی در ذهن بچه ها ثبت شود و تلاش کنیم تا بهتربن برنامه ریزی را برای آینده سازان کشور داشته باشیم.
مدیر آموزش و پرورش چالوس بیان کرد: ماه مهر آغاز فصل علم آموزی بوده و سرچشمه علم در مهر نهفته است و مهر یک فرصت است.
وی بیان کرد: ایجاد نگرش های مثبت و پویا در دانش آموزان، تقویت انگیزه به تلاش و تحصیل و کاهش دغدغه و اضطراب در دانش آموزان از اهداف حوزه تعلیم و تربیت محسوب می شود.
فرزیب خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش نیاز به مشارکت جدی خانواده های دانش آموزان بوده و مدرسه به تنهایی نمی تواند از عهده آموزش و پرورش دانش آموزان بر آید و همه کمبودها را جبران کند.
وی گفت: کیفیت بخشی برنامه های درسی دانش آموزان در مدارس مهم ترین برنامه آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید محسوب می شود و خانواده و آموزش و پرورش دو نهاد اصلی در جامعه محسوب و تعامل این دو نهاد در پیشبرد اهداف آموزشی کشور تاثیر گذار است.
فرزیب بیان کرد: امروز یکی از شاخصه های مهم توسعه کشورها میزان دسترسی افراد به آموزش و کیفیت ارایه برنامه های آموزشی است.
مدیر آموزش و پرورش چالوس گفت: خانه و مدرسه از لحاظ فراهم آوردن زمینه های لازم برای رشد کودک مکمل یکدیگر هستند و نقش خانواده در تربیت فرزندان در جامعه بسیار مهم است.