خبرگزاری کار ایران

دکتر نوبخت سخنگوی دولت:

دولت ۵۷ میلیارد تومان برای خسارات سیل استان مازندران تخصیص داد

دولت ۵۷ میلیارد تومان برای خسارات سیل استان مازندران تخصیص داد
کد خبر : ۱۷۵۸۱۵

با ارزیابی اولیه از منطق خسارت دیده شمال کشور بر اثر سیل اخیر، هیات دولت در جلسه امروز خود ۱۱۰ میلیارد تومان به صورت اعتبارات و تسهیلات به استان های شمالی مازندران و گلستان تخصیص داد.

محمدباقر نوبخت روز چهارشنبه پس از پایان جلسه هیات دولت در تشریح مصوبات امروز این جلسه در جمع خبرنگاران افزود: از ۵۷ میلیارد تومان که برای استان مازنداران در نظر گرفته شد، ۳۲ میلیارد تومان به صورت کمک بلاعوض در جهت اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی های سرمایه ای توزیع می شود.

به گزارش ایلنا، وی اظهار داشت: از مبلغ ۵۷ میلیارد تومان اختصاص داده شده به استان مازندران ۲۵ میلیارد تومان نیز به صورت تسهیلات ارزان قیمت، به تفکیک۱۱.۶ دهم میلیارد تومان برای واحدهای مسکونی و ۱۳.۴ دهم میلیارد تومان برای کشاورزی و دام اختصاص یافت.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری درباره میزان اعتبارات و تسهیلاتی که بین این استان ها توزیع خواهد شد، گفت: برای تسهیلات فردی در جهت تعمیرات ۱۰ میلیون تومان، برای بازسازی واحدهای خسارت دیده ۲۵ میلیون تومان و برای کمک در جهت خرید لوازم خانگی و امور معیشتی به هر مورد ۵ میلیون تومان داده خواهد شد.

سخنگوی دولت گفت: چون تعدادی از افراد خسارت دیده در این حادثه؛ در سالهای گذشته هم دچار خسارت شده بودند و اکنون سررسید تسهیلات آنها چه در بخش واحدهای مسکونی و چه در بخش تولید اعم از کشاورزی و صنعت رسیده است هیات وزیران تصویب کرد که تمامی بدهی های آنها در بخش مسکونی، تولیدی و کشاورزی تا سه سال تمهیل شود. بنابراین تا سه سال پرداخت های آنها تمدید و تمهیل شد.

نوبخت توضیح داد: همه جرایم دیرکرد این افراد نیز بخشیده شده است البته معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری موظف است جرایم دیرکرد را که به خود ذینفع بخشیده شد، به بانک پرداخت کند تا بانک مشکلی در این زمینه نداشته باشد.

وی اضافه کرد: معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری موظف شد طی یک ماه برای برآورد آزادسازی حریم، زیرساخت های حمل و نقل و همچنین تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی برنامه ای تهیه کند و به تصویب هیات وزیران برساند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه منتظر نماندیم تا ابعاد مختلف خسارت که به زیربناها وارد شد، درهمین فاصله چند روز ارزیابی و به این مصوبه افزوده شود، افزود: می توانیم با برنامه ای جامع برای پیشگیری از سیل و سیلاب های آتی اقدام کنیم. نوبخت ادامه داد: پس این کمک موقت یا فوری انجام می شود و کارهای زیربنایی برای جلوگیری از سیل در سالهای آینده نیز در برنامه جامع تعریف خواهد شد

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز