خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار مازندران:

بیکاری پنهان در کشور در اشکال مختلف به چشم می خورد

بیکاری پنهان در کشور در اشکال مختلف به چشم می خورد
کد خبر : ۱۵۸۶۸۹

یکی از فرصت هایی که می شود در روزجهانی کارگر از تریبون های مختلف بیان کرد مطالبات به حق کارگران قراردادی است که شاید بیش از ۸۰ درصد نیروی کار کشور را نگران کرده است.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار کارخانجات مازندران با بیان اینکه بخش عظیمی از نیروی کار در بخش عمومی به فعالیت مشغول است که بهره وری آن بسیار اندک می باشد، گفت: کارگران بدون احساس امنیت شغلی، هیچ اهمیتی به افزایش کیفیت بهره وری نمی دهند.

به گزارش ایلنا، " میرعلی شیر افکن " با اشاره به نزدیک شدن هفته کارگرافزود: یکی از فرصت هایی که می شود در این روز از تریبون های مختلف بیان کرد مطالبات بحق کارگران قراردادی است که شاید بیش از ۸۰ درصد نیروی کار کشور را نگران کرده است.

عضو شورای عالی کار تصریح کرد: قراردادهای موقت کار ازجمله معضلاتی است که همواره زندگی اجتماعی و اقتصادی کارگران را تهدید می کند وازسوی دیگر، این قبیل قراردادها به ضرر بخش صنعت و تولید هم منتهی می شود.

وی معتقد است: توسعه تشکل های صنفی موثرترین ابزار برای ساماندهی قراردادهای موقت کار محسوب می شودوحتی به نظر می رسد نیازی به دخالت مستقیم دولت بر قراردادهای موقت کار و نحوه پرداختی ها نیست.

" شیرافکن " با اشاره به خیل عظیم بیکاران در کشور نیز گفت: بیکاری پنهان که در کشور در اشکال مختلف به چشم می خورد موجب گردیده است که بهره وری پایین نیروی کار پایین بیاید و همین مسأله باعثپدید آمدن تعدد مشاغل نیز شده است.

وی در بخش دیگری از این گفتگو بیان داشت: یکی از اقدامات اساسی در مهار بحران بیکاری تغییر نگرش به سیاست های پولی و مالی است که بهترین ابزار را در اختیار سیاستگذاران قرار می دهد تا درجهت کاهش نرخ بیکاری برنامه ریزی شود.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار کارخانجات مازندران افزود: با تقویت تشکل ها و اتحادیه های کارگری و کارفرمایی است که سه جانبه گرایی مفهوم اصلی خود را پیدا می کند و به دنبال آن، افزایش تولید قابل دسترسی خواهد بود.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز