خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران:

نقش انکار ناپذیر رسانه‌ها در دفاع مقدس و جهاد تبیین

نقش انکار ناپذیر رسانه‌ها در دفاع مقدس و جهاد تبیین
کد خبر : ۱۵۳۰۵۰۴

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: رسانه‌ها در دوران دفاع مقدس نیز نقش محوری داشتند و امروز هم در جهاد تبیین نقش رسانه‌ها غیر قابل انکار است.

به گزارش ایلنا، سرهنگ پاسدار محمد حسین سلامی روز دوشنبه در همایش «رسانه و دفاع مقدس» با تبریک آغاز هفته وحدت، گفت: دفاع مقدس قله ایستادگی و عظمت ملت ایران بود و مردم  ایران اسلامی عزت و شکوه خود را در دوران دفاع مقدس به ثبت رساندند.

وی به جنگ تحمیلی هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: سرچشمه همه ارزش‌های انقلابی ما از دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، گفت: دشمن تلاش کرد تا این انقلاب را از مسیر خود منحرف کند اما ملت هوشیار ایران در صحنه حضور داشت و با مقاومت و استقامت این پیروزی عظیم را رقم زدند.

وی جهاد در راه خدا، نقش امام و رهبری در دفاع مقدس، حضور مردم در صحنه، وحدت نیروهای مسلح، روحیه استقامت و معنویت در جامعه را از عوامل پیروزی و رمز موفقیت در جهاد دفاع مقدس دانست.

سرهنگ سلامی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد از بار جنگ در بر دوش مردم بود، افزود: بیش از ۱۷۰ هزار جوان مازندرانی در این عرصه حضور داشته و در عملیات‌های مختلف شرکت کردند.

وی به رشادت‌های لشکر ۲۵ کربلا اشاره کرد و گفت:  رزمندگان خط شکن هر جا که حضور داشتند؛ پیروز میدان بودند.

سرهنگ سلامی ادامه داد: مازندرانی‌ها همچنین در کردستان، هزار سنگر، بازسازی سوسنگرد، میزبانی از مردم جنگ‌زده و حماسه خان‌طومان کارنامه درخشانی در ایثار و فداکاری دارند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به چهل و چهارمین سالگرد پیروزی دفاع مقدس گفت: ۲۵۰ برنامه در قالب ۲۲ کارگروه هم‌زمان با دومین کنگره ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید استان برگزار می‌شود.

وی از برگزاری ۴ هزار یادواره در ۴ هزار مدرسه مازندران در هفته دفاع مقدس خبر داد و افزود: زنگ مقاومت و پیروزی با حضور پیشکسوتان در مدارس استان به صدا در می‌آید.

سرهنگ سلامی رژه سراسری نیروهای مسلح، برپایی نمایشگاه دفاع مقدس، سرکشی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: ۶۰ هزار بانوی پیشکسوت جهاد و دفاع مقدس استان در این هفته تجلیل می‌شوند.

وی از فراگیری درس دفاع مقدس توسط ۱۸۰ دانشجو خبر داد و افزود: در همین هفته بیش از ۴ هزار رویداد هنری در سطح استان اجرا می‌شود.

سرهنگ سلامی گفت: مراسم تجلیل و تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس و خانواده‌های شهدا با حضور مقام معظم رهبری از برنامه‌های شاخص هفته دفاع مقدس است.

وی افزود: رسانه‌ها در دوران دفاع مقدس نیز نقش محوری داشتند و امروز هم در جهاد تبیین نقش رسانه‌ها غیر قابل انکار است.

نقش‌آفرینی مازندرانی‌ها در دفاع مقدس

یوسف نوری استاندار مازندران نیز با تاکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: رسانه‌ها در ترویج این فرهنگ نقش موثری دارند.

وی از هنر به عنوان مهم‌ترین رساترین و بلیغ‌ترین ابزار انتقال پیام نام برد و افزود: همه باید برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس تلاش کنیم.

استاندار مازندران به تلاقی هفته دفاع مقدس و هفته وحدت اشاره کرد و گفت: از این مهم می‌توان برای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت بهره بیشتری برد.

وی به برگزاری دومین کنگره ۱۴ هزار ۵۰۰ شهید استان مازندران اشاره کرد و از لشکر ۲۵ کربلای مازندران به عنوان کوه دماوند نام برد که در پیروزی دفاع مقدس نقش مهمی داشتند.

نوری افزود: مازندرانی‌ها در همه حوزه‌ها از قهرمانان، پهلوانان و شهدای گرانقدر برخوردار است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز