خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور:

۲ هزار و ۳۸ روستا به همت بسیج از آب سالم بهره‌مند شدند

۲ هزار و ۳۸ روستا به همت بسیج از آب سالم بهره‌مند شدند
کد خبر : ۱۵۳۰۳۲۳

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور از بهره‌مندی دو هزار و ۳۸ روستای کشور از آب شرب سالم خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار محمد زهرایی صبح دوشنبه در نشست با خبرنگاران در ساری به جنگ ترکیبی دشمن اشاره کرد و گفت: دشمن در این جنگ که به صورت شناختی است بر اذهان مردم تاثیرگذار گذاشته و نکات منفی القاء می‌کند و گاها در این مهم هم موفق است.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها در خط مقدم جنگ ترکیبی دشمن قرار دارند، افزود: رسانه‌ها برای مقابله با تاکتیک‌های دشمن باید روایت گر اول باشند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه گسترش کمی و کیفی گروه‌های جهادی در دستور کار قرار دارد به وجود ۱۱۰ قرارگاه پهنه‌ای در کشور اشاره کرد و گفت: این قرارگاه‌ها بسته به مساحت استان‌ها تشکیل و اعضای این قرارگاه از گروه‌های جهادی انتخاب می‌شوند.

وی با بیان اینکه‌۵۴۳ شهرستان قرارگاه منطقه‌ای دارند، افزود: ایجاد ۱۰ هزار قرارگاه محله‌ای در دستور کار سازمان بسیج سازندگی قرار دارد که تاکنون ۱۰۰۰ محله دارای قرارگاه شدند.

سردار زهرایی، «صدور صلاحیت فنی گروه‌های جهادی» را از رویکردهای سازمان بسیج سازندگی عنوان کرد و گفت: این موضوع برای سه سطح اصلی، استانی و شهرستانی تعریف شده است.

وی از فعالیت ۶۲ هزار گروه جهادی سازمان یافته در کشور خبر داد و افزود: ۲۵۰ موکب جهادی نیز در ایام دهه پایانی ماه صفر در کشور به ویژه مشهد مقدس فعالیت داشتند.

سردار زهرایی با بیان اینکه سال گذشته ۱۹ هزار و ۵۰۰ پروژه محرومیت زدایی توسط بسیج سازندگی به اتمام رسیده است، ادامه داد: دو هزار و ۳۸ روستای کشور نیز از طرح آبرسانی بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به طرح« آبخیز تا جالیز» از اتمام ۷۵۰ پروژه در این طرح خبر داد و گفت: استان مازندران نیز در اجرای پروژه‌های عمرانی سرآمد است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور افزود: هم‌اکنون ۴ هزار و‌۵۰۰ پروژه عمرانی در استان مازندران با ۴ همت اعتبار در حال اجرا است.

سردار زهرایی از آغاز ساخت ۲۳ هزار مسکن روستایی با همکاری کمیته امداد خبر داد و گفت: تاکنون ۱۷ هزار مسکن به اتمام رسید و مابقی نیز تا اردیبهشت سال آینده به پایان می رسد.

وی افزود: با توجه به اقدامات انجام شده تقریبا هیچ متقاضی مسکن کمیته امداد در روستاها نخواهیم داشت.

سردار زهرایی توزیع یک میلیون ۷۰۰ هزار بسته معیشتی، آزاد سازی ۱۵۰۰ زندانی و اهدای ۴۵۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان را از اقدامات این سازمان در ۶ ماهه سال جاری عنوان کرد.

وی با بیان اینکه برای ایجاد اشتغال کمک کار دولت هستیم، افزود: تثبیت مشاغل از ماموریت‌های مهم و اولویت دار بسیج سازندگی است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور همچنین از افتتاح ۳۸۷پروژه محرومیت زدایی با اعتباری بالغ بر ۵۲۹ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان در استان مازندران خبر داد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز