خبرگزاری کار ایران

دبیر استانی کنگره شهدای غریب در استان مازندران خبر داد:

مازندران میزبان نخستین اجلاسیه شهدای غریب در اسارت

مازندران میزبان نخستین اجلاسیه شهدای غریب در اسارت
کد خبر : ۱۵۲۹۵۲۰

دبیر استانی کنگره شهدای غریب در استان مازندران گفت: تاکنون ۸۲ شهید غریب اسارت در دوران هشت سال دفاع مقدس در مازندران شناسایی شده‌اند.

به گزارش ایلنا، جعفر مزیدها روز شنبه در نشست با خبرنگاران با موضوع اجلاسیه «شهدای غریب» از شناسایی ۸۲ شهید غریب در استان مازندران خبر داد و گفت: اولین اجلاسیه «شهدای غریب اسارت مازندران» ۲۸ شهریور در استان برگزار می‌شود.

وی افزود: این شهدا توسط گروهک‌ها، دموکرات‌ها، کومله‌ها و رژیم بعث در زمان دوران هشت سال دفاع مقدس و اسارت در زندان‌های عراق به شهادت رسیدند.

دبیر استانی کنگره شهدای غریب در استان مازندران با بیان اینکه از تعداد شهدای غریب استان دو شهید خلبان بودند که توسط گروهک‌ها به شهادت رسیده‌اند، گفت: شهید حسین قاسمی از آمل معروف به شهید نماز و شهید پرویز ذبیحی از قائمشهر که در بمباران پالایشگاه نفت اسیر و به شهادت رسید، شهدای خلبان غریب در اسارت استان هستند.

وی افزود: شهید عقیل افتخاری با ۱۵ سال سن جوان‌ترین شهید غریب مازندرانی بوده که در اردوگاه بعث به شهادت رسید.

مزیدها ادامه داد: تاکنون ۵ یادواره شهدای غریب در شهرهای بهشهر، بابل، آمل، قائشهر و ساری برگزار شد.

وی افزود: از ۲۲ شهرستان مازندران ۱۷ شهرستان دارای شهید غریب هستند.

سعید کهنسال مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران مازندران نیز با تاکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: این کنگره با هدف شناساندن ولی فقیه و اسلام در نظام جمهوری اسلامی و سرمشق شدن شدن و ماندگاری رشادت‌های آنان در اذهان مردم برگزار می‌شود.

وی از فعالیت در حوزه کیفی سازی و گویا سازی تمثال مبارک شهدای غریب خبر داد و افزود: تمثال مبارک این شهدا در قالب تابلو فرش تولید و مهرماه امسال طی رزمایش سپاس به خانواده های معظم شهدا اهدا می‌شود.

کهنسال با اشاره به تولید سرود شهدای غریب در اسارت استان برای اولین بار، گفت: همچنین تئاتر صحنه‌ای در اولین اجلاسیه شهدای غریب در استان مازندران اجرا می‌شود.

وی همچنین از برگزاری دومین کنگره ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید مازندران در مهرماه سال جاری خبر داد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز