خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد:

جابه‌جایی ۴۴ نوع کالا در بندر امیرآباد/ هیچ‌گونه کالای متروکه در این بندر وجود ندارد

جابه‌جایی ۴۴ نوع کالا در بندر امیرآباد/ هیچ‌گونه کالای متروکه در این بندر وجود ندارد
کد خبر : ۱۵۱۷۲۹۹

مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد از جابه‌جایی ۴۴ نوع کالا در این بندر خبر داد و گفت: هیچ‌گونه کالای فسادپذیر در این بندر وجود ندارد و تمامی کالاهای متروکه تعیین و تکلیف شد.

به گزارش ایلنا، محمدعلی موسی پور روز سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران که به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار برگزار شد، از بندر امیرآباد به عنوان بزرگ‌ترین بنگاه اقتصادی شمال کشور یاد کرد و گفت: از ۱۱ پروژه در حال احداث این بندر، ۵ پروژه در بهمن‌ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: توسعه ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری از برنامه‌های مهم این بندر است که مقرر شد تا ظرفیت این بندر را به ۱۰ میلیون تن برسانیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد از انعقاد ۸ قرارداد سرمایه‌گذاری خبر داد و میزان سرمایه‌گذاری این قرارداد را ۶ تا ۷ میلیارد تومان اعلام کرد .

موسی پور به پروژه رو- رو ریلی بندر امیرآباد اشاره کرد و افزود: میزان سرمایه‌گذاری این پروژه ۷۰۰ میلیارد تومان است که اتمام آن ۱۸ ماه طول می‌کشد.

وی افزایش ظرفیت زیرساخت‌ها را دیگر رویکرد این بندر نام برد و گفت: ۱۲۰ هزار تن سیلو در این بندر حال ساخت است.

موسی پور افزود: «ایجاد دهکده لجستیک» از برنامه‌های پیش‌روی این بندر است که برای تحقق این موضوع نیز نیازمند ۵۰۰ هکتار زمین هستیم که به رشد اقتصادی منطقه کمک می‌کند.

وی افزود: با احداث مراکز لجستیک بندری نقش موثر سازمان بنادر و دریانوردی برای اولین بار فراتر از حصار بندر و محیط پیرامونی تعریف شده و این رویکرد از جنبه مدیریت پس‌کرانه بنادر، اهمیت راهبردی دارد و می‌تواند بر شبکه لجستیکی کشور کشور اثرگذار باشد.

موسی پور میزان تهیه و بارگیری کالای این بندر در سال گذشته را ۴ هزار و ۷۰۸ تن اعلام کرد و افزود: در نظر داریم این میزان را به ۵ هزار ۲۰۰ تن افزایش دهیم که تاکنون نسبت به مشابه سال قبل ۱۹ درصد رشد داشته‌ایم.

وی به تنوع کالاهای صادراتی در این بندر اشاره کرد و گفت: ۴۴ نوع کالا از این بندر صادر می‌شود که در نظر داریم تنوع این کالاها را افزایش دهیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد میزان صادرات سیمان را حدود ۶۰۰ هزار تن اعلام کرد و ادامه داد: تاکنون ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا در این بندر تخلیه و بارگیری شد.

وی تاکید کرد: هیچ‌گونه کالای فسادپذیر در این بندر وجود ندارد و تمامی کالاهای متروکه تعیین و تکلیف شد.

موسی پور به رشد حمل و نقل جاده‌ای در این بندر اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون ۷۵۰ دستگاه کامیون در این بندر تردد داشت که نسبت به مشابه سال گذشته ۳۳ درصد رشد داشته است.

وی ایجاد شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی را نیاز استان مازندران دانست و افزود: مطالعات اراضی شرقی نیز در مجاورت میانکاله با حفظ محیط زیست در حال انجام است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز