خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی مازندران خبر داد؛

پابند الکترونیکی بر پای سارقان سابقه دار/ افزایش ۲۴ درصدی کشف مواد مخدر

پابند الکترونیکی بر پای سارقان سابقه دار/ افزایش ۲۴ درصدی کشف مواد مخدر
کد خبر : ۱۵۱۴۵۵۰

فرمانده انتظامی مازندران از اجرای طرح پابند الکترونیکی برای سارقان سابقه‌دار در مازندران خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار حسن مفخمی شهرستانی بعد ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران که به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار یاد ضمن تبریک این روز یاد و خاطره همه شهدای عرصه رسانه را گرامی داشت و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری «بدون خبرنگاران لحظه‌ها ماندگار نمی‌شود»؛ خبرنگاران در حوزه جهاد تبیین نقش مهمی دارند.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی و رسانه دو بال پرواز هستند، بر اهمیت روایت اول تاکید کرد و افزود: اطلاع‌رسانی از قلم و قاب دوربین خبرنگاران باشد اثربخش‌تر است.

فرمانده انتظامی مازندران به گزارش عملکرد ۴ ماهه پلیس مازندران اشاره کرد و گفت: تاکنون ۹۲۳ هزار و ۲۳۶ نفر با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفتند.

وی شمار وقوع سرقت استان طی این مدت را ۱۹ هزار و ۷۷۳ مورد اعلام کرد و گفت: ۷ هزار و ۷۵۰ نفر سارق در همین مدت دستگیر شدند که این میزان نسبت به مشابه سال قبل ۴۷ درصد افزایش یافت.

سردار مفخمی شهرستانی از دستگیری ۱۲۴ کلاهبردار شاخص در استان مازندران خبر داد و افزود: همچنین  ۷۵ مورد پرونده در این حوزه کشف شد.

وی به موضوع جعل پرداخت و گفت: در همین مدت ۲۲۴ جاعل شناسایی و دستگیر و ۷۹ درصد پرونده نیز کشف شد.

فرمانده انتظامی مازندران به ۲۸ مورد وقوع قتل در استان مازندران طی همین مدت اشاره کرد و ادامه داد: ۹۶و‌نیم‌ درصد از قتل‌ها در طول سال کشف شد.

سردار مفخمی شهرستانی با اشاره به حوزه خدمات پلیس راهور گفت: طی این مدت در  ۳۲ درصد کاهش متوفیان درون شهری و ۲ درصد افزایش مجروحان را داشتیم.

وی با بیان اینکه ۶۱ درصد متوفیان درون شهری استان مربوط به عابران پیاده است، افزود: ۳۹ درصد از متوفیان نیز موتورسواران هستند.

سردار مفخمی شهرستانی با اعلام اینکه توقیف خودروهای با حرکات مخاطره‌آمیز ۱۰۰ درصد افزایش یافته است بیشترین عامل تصادفات را عدم رعایت حق مقدم و عبور به جلو عنوان کرد.

وی از اجرای طرح پابند الکترونیکی برای سارقان سابقه‌دار  در مازندران خبر داد و گفت: طی چهار ماه امسال ۸۷ هزار و ۹۹۳ دستگاه خودرو در استان نقل و انتقال و شماره گذاری آن‌ها انجام شد.

سردار مفخمی شهرستانی به افزایش ۱۰۰ درصدی توقیف خودروها و موتورسیکلت های حادثه ساز اشاره کرد و گفت: در مجموع در تصادفات درون و برون هری یک درصد کاهش داشتیم.

وی از کشف یک تن و ۶۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در همین بازه زمانی خبر داد و افزود: در همین رابطه ۲۲ باند تهیه و توزیع مواد مخدر کشف و متلاشی شد که این میزان نسبت به مشابه سال گذشته ۲۴ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی مازندران ادامه داد: میزان دستگیری خرده فروشان مواد مخدر نیز ۱۱ درصد افزایش یافت.

سردار مفخمی شهرستانی با اعلام اینکه در برداشت غیر مجاز از حساب نیز ۱۸ درصد افزایش داشتیم، افزود: در همین مدت ۴۲۷ میلیون تومان پول مردم به حساب آنها برگشت.

وی همچنین از ۳۰ هزار مورد بازدید از اصناف استان خبر داد و گفت: ۹۵۵ نفر در این رابطه دستگیر شدند.

سردار مفخمی افزود: در این مدت ۱۱۴ هزار و ۸۹۶ گذرنامه در سطح استان صادر شد.

وی کشف ۱۴۵ درصدی کشفیات کود شیمیایی و توقیف ۱۰۰ خودرو را از عملکرد پلیس امنیت اقتصادی عنوان کرد و گفت: در همین رابطه ۴۹۱ نفر دستگیر شدند.

سردار مفخمی شهرستانی گفت: راه‌اندازی پلیس گمرک استان نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه‌در همین مدت ۶۱ هزار و ۵۸۷ مورد گواهی جدید، تعویض و المثنی صادر شد، افزود: در چهار ماهه امسال ۸۷ هزار ۹۹۳ مورد نقل و انتقال و شماره گذاری دستگاه خودرو صورت گرفته است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز