خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران:

دستگاه‌های آموزشی و بنگاه‌های اقتصادی همکاری ندارند

دستگاه‌های آموزشی و بنگاه‌های اقتصادی همکاری ندارند
کد خبر : ۱۵۱۱۶۰۵

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران با انتقاد از عدم همکاری دانشگاه‌ها و واحدهای صنعتی در ارتفاع سطح کیفی نیروی کار در بحث آموزش‌های مهارت‌آموزی گفت: متأسفانه علی‌رغم پیگیری‌های فراوان همکارانم در اداره کل آموزش و فنی و حرفه‌ای استان میزان همکاری متقابل در حداقل‌ترین شرایط ممکن قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید حسین درویشی صبح امروز در نشست خبری ضمن گرامیداشت هفته ملی و مهارت گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مسئولیت اجتماعی خطیری را بر عهده دارد.

وی مهارت‌آموزی را یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های برون‌رفت از بیکاری در کشور دانست و افزود: ریشه بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی در کشور عدم مهارت در بین جوانان است.

درویشی مدرک‌گرایی در کشور را یکی از مشکلات اساسی در کشور عنوان کرد و گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری ایران بزرگ امروز بیش از هر زمان دیگر به کار و کارآفرینی نیاز دارد تا همچون عقابی تیزپرواز، در فضای پیشرفت و آبادانی و افتخار اوج گیرد.

وی از مهم‌ترین چالش‌ها در حوزه مهارت‌آموزی را عدم اتحاد دستگاه‌های آموزشی و بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای دانست و گفت: امروز مشکل اصلی ما عدم همکاری آموزش‌وپرورش و بنگاه‌های صنعتی و اقتصادی است.

این مقام مسئول با انتقاد از عدم همکاری دانشگاه‌ها و واحدهای صنعتی در ارتفاع سطح کیفی نیروی کار در بحث آموزش‌های مهارت‌آموزی گفت: متأسفانه علی‌رغم پیگیری‌های فراوان همکارانم در اداره کل آموزش و فنی و حرفه‌ای استان میزان همکاری متقابل در حداقل‌ترین شرایط ممکن قرار دارد.

درویشی در ادامه میزان آموزشگاه‌های آزاد فعال در استان را ۲ هزار و ۸۵۶ واحد اعلام کرد و گفت: طبق آمار در این واحدها در چهار ماه اول سال جاری ۲ میلیون و ۴۹۳ هزار و ۴۸ نفر ساعت آموزش داده‌شده است.

وی میزان تعهد آموزشی تا پایان سال جاری در آموزشگاه‌های آزاد را ۱۱ میلیون و ۶۶ هزار و ۳۶۸ نفر ساعت اعلام کرد و افزود: عملکرد آموزشی برحسب نفر دوره نیز ۱۵ هزار و ۲۵۶ نفر دوره اعلام کرد.

این مقام مسئول همچنین میزان آموزش‌ها در واحدهای دولتی را در چهار ماه اول سال جاری را ۲ میلیون ۶۲۸ هزار و ۱۵۹ نفر ساعت اعلام کرد و گفت: میزان تعهد آموزشی در پایان سال جاری ۵ میلیون و ۸۲۳ هزار نفر ساعت اعلام کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز