خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران:

طرح حمایت از جوانی جمعیت ۳۴۷ خانوار مازندرانی را صاحب زمین کرد

طرح حمایت از جوانی جمعیت ۳۴۷ خانوار مازندرانی را صاحب زمین کرد
کد خبر : ۱۵۰۰۹۱۶

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: راه و شهرسازی مازندران هم‌زمان با اجرای قانون جهش تولید مسکن، به ۳۴۷ خانواده مشمول این قانون، زمین رایگان واگذار کرد.

به گزارش ایلنا، علی دیوسالار عصر چهارشنبه در نشست خبری با موضوع «عملکرد شورای هماهنگی وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم» به طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: دولت سیزدهم در برنامه چهارساله تهعد ساخت ۱۶۴ هزار واحد در استان مازندران در دستور کار راه و شهرسازی استان قرار گرفت که از این تعداد، عملیات اجرایی ۶۲ هزار و ۵۰۰ واحد آغاز شد و ۲۰ هزار و ۵۵۰ واحد مسکونی نیز به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: از تعداد پروژه‌های افتتاح شده در طرح نهضت ملی مسکن؛ ۲۱۰ مسکن حمایتی، ۲۴۳۲ مسکن خود مالک، ۳۶۰۷ مسکن بازآفرینی، ۱۱۰۰۰ مسکن روستایی و ۱۷۱۸ مسکن مهر است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: طی سه سال گذشته ۳۱ کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی استان تعریض و توسعه پیدا کرد.

دیوسالار افزود: در همین دولت، بیش از ۹ کیلومتر از راه‌های و گره‌های اصلی ترافیکی بهره‌برداری و عملیات اجرایی و انعقاد قرارداد بیش از ۱۰ کیلومتر از راه‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح آغاز شد.

وی افزود: یکی از مشکلات مسکن مهر در بحث آسانسور و خدمات زیر بنایی و روبنایی بوده است، مشکلاتی که در مسکن مهر وجود داشته قطعا در طرح مسکن ملی تکرار نخواهد شد.

دیوسالار ادامه داد: تاکنون ۵ جلسه برای مسکن مهر نکا برگزار شد و قرار شد تا پایان شهریور فاضلاب مسکن مهر شهید سلیمانی این شهرستان اجرایی شود.

وی افزود: همچنین تاکنون ۲۴۰۰ دستگاه آسانسور برای واحد‌های مسکونی مهر که فاقد آسانسور هستند خریداری و نصب خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران به اجرای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت:  در اجرای این طرح، ۳۴۷ خانوار مازندرانی تحت پوشش قرار گرفتند.

دیوسالار با بیان اینکه مشکل تامین زمین برای ساخت مسکن مهم‌ترین چالش استان مازندران است، افزود: البته طرح بلند مرتبه سازی مورد توجه قرار گرفت که ضوابط و مقررات این طرح برای ۵ شهر محمودآباد، بابلسر، تنکابن، چالوس و‌سرخرود مصوب شود و دیگر شهرها در دست اقدام است.

وی از ابلاغ ۴ طرح‌ جامع و تصویب ۶ طرح تفصیلی و ابلاغ ۵ طرح تفصیلی خبر داد و گفت: ۶۲ جلسه کارگروه زیربنایی در استان برگزار شد که ۸۲۰ مصوبه مربوط به پرونده‌ها و طرح‌ها داشته است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران همچنین تعداد مصوبات جلسه کمیسیون ماده ۵ را دو هزار و ۷۷۸ مصوبه اعلام کرد و افزود:  ۲۷ طرح بازآفرینی شهری در استان مازندران با مساحت ۳ هزار و ۲۷۲ هکتار مصوب شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز