خبرگزاری کار ایران

رشد 56 درصدی صادرات سیمان از بندر امیرآباد به کشورهای حوزه C.I.S

رشد 56 درصدی صادرات سیمان از بندر امیرآباد به کشورهای حوزه C.I.S
کد خبر : ۱۴۹۹۴۴۹

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد از رشد 56 درصدی صادرات سیمان به کشورهای‌های حوزه C.I.S در سه‌ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمدعلی موسی پور گرجی با اعلام این خبر گفت: با صادرات 372 هزار تن سیمان به کشورهای حوزه C.I.S در سه‌ماهه نخست سال جاری شاهد رشد 56 درصدی این محصول از بندر امیرآباد هستیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد افزود: با توجه به‌قرار گرفتن این بندر در نزدیکی کارخانه‌های تولید سیمان در استان مازندران و استان‌های هم‌جوار و استفاده از حمل ترکیبی ریلی و جاده‌ای جهت انتقال این محصولات و همچنین بارگیری مستقیم به کشتی شاهد رشد صادرات سیمان و دیگر مواد معدنی به کشورهای همسایه هستیم که این امکان با تقویت توان تجهیزاتی و سرعت عملیات از رشد فزاینده‌ای برخوردار خواهد شد.

موسی پور یکی از برنامه‌های این مدیریت را برگزاری نشست های هم‌اندیشی و احصاء موانع و چالش‌های پیش روی تجار و صاحبان کالا در بندر امیرآباد عنوان کرد و افزود: این جلسات به‌صورت مستمر و هدفمند برگزار می‌شود و امیدواریم با همکاری همه ارگان‌های ذی‌ربط دولتی و خصوصی روزی بدون هیچ مانع و چالشی بتوانیم انواع محصولات صادراتی و تولیدی کشور را از طریق بنادر به بازار مصرف دنیا صادر نماییم.

وی یکی از برنامه‌های راهبردی بندر امیرآباد در حوزه صادرات را عمل به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق اقتصاد بدون نفت و کسب سهم بیشتر صادرات غیرنفتی در حوزه خزر عنوان کرد و شرایط خاص کشورهای حوزه C.I.S و نیاز این کشورها به واردات سیمان را فرصت مناسبی دانست تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌ بالای تولید کالا در کشور، تجارت دریامحور توسعه یابد.

مدیرکل بندر امیرآباد یکی دیگر از ویژگی‌هایی که بازرگانان و صاحبان کالا را به انجام امور تجاری از طریق بندر امیرآباد ترغیب می‌کند، دارا بودن شقوق مختلف حمل‌ونقل عنوان کرد و گفت حمل‌ونقل ریلی و مسیر دریایی با توجه به ضریب ایمنی بالاتر و هزینه کمتر، یکی از جذاب‌ترین مسیر ترکیبی صادراتی نسبت به سایر شقوق حمل‌ونقل است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز