خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد انتخابات مازندران:

بیش از ۲ میلیون مازندرانی واجد شرایط رای دهی هستند

بیش از ۲ میلیون مازندرانی واجد شرایط رای دهی هستند
کد خبر : ۱۴۹۷۲۵۴

رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت: ۲ میلیون و ۴۷۷ و ۲۴۴ نفر واجد شرایط رای دهی برای حضور در پای صندوق های رای هشتم تیرماه هستند.

به گزارش ایلنا، قاسم عزیززاده گرجی صبح یک‌شنبه در جلسه شورای اداری مازندران از آمادگی مازندران برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و گفت: تمهیدات لازم برای انتخابات پرشور در استان اندیشیده شد.

وی با بیان اینکه ۵۹ حوزه انتخابیه برای روز هشتم تیرماه تعیین شده است افزود: از این تعداد ۳۷ شعبه فرعی و ۲۲ شعبه اصلی است.

رئیس ستاد انتخابات مازندران شمار شعبات این دوره از انتخابات را ۳ هزار و ۲۲۸ شعبه اعلام کرد و‌گفت: ۲ میلیون و ۴۷۷ و ۲۴۴ نفر واجد شرایط رای دهی برای حضور در پای هشتم تیرماه هستند.

عزیز زاده گرجی با اشاره به اینکه این دوره از انتخابات به صورت نیمه الکترونیکی برگزار می‌شود، افزود: از ۲۶ مرحله فرایند برگزاری انتخابات ۲۵ مرحله آن به صورت الکترونیکی برگزار و تنها مرحله آخر اخذ رای به صورت دستی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: کسانی که به عنوان مجری انتخابات تعیین می‌شوند حتماً  باید اشراف کامل به قوانین انتخابات داشته باشند و بر این اساس جلسات متعددی برای فرمانداران و بخشداران برگزار شده است.

عزیززاده گرجی به ماده ۲۱ قانون انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: تمامی وزارتخانه‌‌ها، سازمان‌ها و ادارات دولتی و مؤسسات وابسته به‌دولت و نهادهای انقلابی موظفند که حسب درخواست وزارت کشور، ‌ استانداران، فرمانداران و بخشداران، کارکنان و سایر امکانات خود را تا خاتمه انتخابات در اختیار آنان قرار دهند، بدیهی است مدت همکاری کارکنان ‌مذکور جزء ایام مأموریت نامبردگان محسوب خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در این قانون آمده کلیه نهادها و ارگان‌های فوق‌‌الذکر موظفند حسب درخواست شورای نگهبان و هیئت‌های منصوب از جانب آن، کارکنان خود را در اختیار آنان ‌قرار دهند و همچنین وزارت کشور، استانداران، فرمانداران و بخشداران موظفند امکانات لازم را در اختیار آنان قراردهند.

عزیززاده گرجی با اشاره به آموزش کاربران مستقر در شعب اخذ رای جهت استفاده از دستگاه‌های احراز هویت، افزود: تمامی دستگاه‌های احراز هویت در سطح استان بروز رسانی شده‌اند.

وی آنتن دهی شعبات اخذ رای را یکی از زیرساخت‌های مهم برگزاری انتخابات ذکر کرد و یادآورشد: این دستگاه‌ها در شعبات اخذ رای به صورت آزمایشی مستقر و تست شده‌اند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز