خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد خبر داد؛

رشد ۴۶ درصدی بندامیرآباد در تخلیه و بارگیری محصولات

رشد ۴۶ درصدی بندامیرآباد در تخلیه و بارگیری محصولات
کد خبر : ۱۳۸۷۹۵۷

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد از تخلیه و بارگیری یک‌میلیون ۸۵۰ هزار تن تخلیه و بارگیری محصولات در سال جاری خبر داد و افزود: این میزان نسبت به مشابه سال گذشته ۴۶ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، محمدعلی موسی پور در نشست با خبرنگاران با اشاره به ظرفیت‌های بندرآباد، این بندر را بزرگترین و مدرن‌ترین بندر در کشورهای CIS معرفی کرد و گفت: این بندر در نسل سوم بنادر کشور قرار دارد و توانست از سال ۸۳ تاکنون با جذب ۴۴ سرمایه‌گذار و بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری رتبه اول جذب سرمایه‌گذار را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: همچنین خبرهای خوشی از سرمایه‌گذاری در بندر امیر آباد تا یک ماهه آینده خواهیم داشت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد، از تخلیه و بارگیری یک‌میلیون ۸۵۰ هزار تن تخلیه و بارگیری محصولات در سال جاری خبر داد و افزود: این میزان نسبت به مشابه سال گذشته ۴۶ درصد رشد داشته است.

موسی پور افزود: پیش بینی می‌شود که امسال رکورد تخلیه و بارگیری و ترانزیت کالا در این بندر شکسته شود.

وی رشد واردات کالاهای اساسی از جمله گندم، ذرت و جو و روغن خوراکی از دیگر دستاوردهای این بندر در سال جاری عنوان کرد و گفت: در وزن کالای اساسی ۷۱ درصد نسبت به مشابه سال گذشته رشد داشته‌ایم.

موسی پور با تاکید بر اینکه بندر امیرآباد رسالت تخلیه و بارگیری محصولات دارد و به دنبال انبارداری نیست، افزود: بنا داریم تا با افزایش ظرفیت، زمان ماندگاری کالا در بندر را به حداقل برسانیم.

وی افزود: در نظر داریم تا سال آینده ۱۵۰ هزار تن به ظرفیت نگهداری غلات اضافه کنیم، همچنین چندین مخزن خوراکی و چهار باب انبار نگهداری کالا نیز به ظرفیت بندر اضافه می‌شود.

موسی پور، ترانزیت را یکی از رسالت‌های مهم بندر امیرآباد عنوان کرد و گفت: اقدامات خوبی در این حوزه صورت گرفته است و در همین رابطه کارگروه تخصصی صادرات مرکبات و کیوی شمال در این بندر شکل گرفته است، افزود: سال قبل نیز صادرات مرکبات برای نخستین بار از این بندر به روسیه صادر شد.

وی با یادآوری اینکه سال گذشته ۱۰ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو از امارات به بندر امیرآباد و سپس به قزاقستان ترانزیت شد، گفت: امسال نیز ۵ هزار دستگاه خودرو ترانزیت داشتیم؛ همچنین در یک روز ۸۹۳ دستگاه کامیون در بندر امیرآباد تردد داشته است که نشان از جریان کالا در این بندر دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: در حال حاضر طرح‌های راکد در بندر امیر آباد نداریم، بعضی از شرکت‌ها با ظرفیت کمتر که در تامین مواد اولیه با مشکل مواجه هستند، فعالیت دارند که البته این موضوع امسال با توجه به گسترش دیپلماسی اقتصادی که دولت سیزدهم ایجاد کرده، حل و فصل می‌شود.

موسی پور با بیان اینکه نهاده رسوب‌کرده‌ای در بندر امیرآباد وجود ندارد، گفت: بندر امیر آباد پاک پاک است.

وی همچنین در این نشست از خبرنگاران به عنوان زیبای گویای مردم نام برد و صداقت، امانت‌داری، وفاداری و مسئولیت‌پذیری را از شاخص‌های بارز خبرنگاران برشمرد و افزود: خبرنگاران می‌توانند در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی در جهت توسعه فعالیت‌های بند امیر آباد نقش اثرگذاری داشته باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز