خبرگزاری کار ایران

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان:

اعتبارات مربوط به نگهداری راه‌های استان ناکافی است

اعتبارات مربوط به نگهداری  راه‌های استان ناکافی است
کد خبر : ۱۳۰۰۱۷۳

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان گفت:در حالی که ۹۰ درصد جابجایی مسافران در این استان به صورت زمینی انجام می شود؛ بودجه خاصی برای نگهداری راه های اصلی،فرعی و روستایی تخصیص پیدا نمی کند.

به گزارش " ایلنا" از مازندران؛ " حسن جهانیان" به مناسبت سالروز گرامی داشت قربانیان سوانح رانندگی با رسانه ها صحبت کرد و توضیح داد که در استان مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی داریم و از این مجموعه راه ها، ۷۸۰۰ کیلومتر راه ها روستایی هستند و بیشترین میزان ترددها در همین راه های روستایی صورت می گیرد.

وی از ترافیک بسیار بالای راه های استان و موقعیت ویژه راه های روستاهای مازندران در مناطق کوهستانی و جنگلی صحبتی کرد و گفت: اعتبارات مربوط به نگاهداری این میزان راه  در استان ناکافی است.

وی ماشین آلات به کارگرفته شده در راه ها ی روستایی را نیز ویژه راه های غیر روستایی عنوان کرد و گفت: این موضوع سرعت عمل را پایین می آورد و هزینه ها را افزایش می دهد.

وی ارزش نگهداری سطوح جاده های استان را ۴۲ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: طبق کارشناسی ها برای ثبات و نگهداری این جاده ها ۲۱۰۰ میلیارد تومان لازم داریم .

جهانیان میزان اعتبارات استان از اعتبارات ملی را ۳۰ درصد اعلام کرد و گفت: امسال ۷۰۰ میلیارد تومان از محل ۳۰ درصد اعتبارات ملی محقق شده است.

این مقام مسئول  گفت :  ۳۹ درصد روکش های جاده های شهری خوب،۱۳ درصد متوسط و ۴۹ درصد مناسب بوده و این درحالی است که برای بهبود شرایط راه های اصلی ۲۰۰۰ میلیارد تومان ؛ ۵۰۰ میلیارد تومان برای جاده های فرعی نیاز داریم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران همچنین گفت: درحال حاضر ۲۵۶ روستای بالای ۲۰ خانوار استان فاقد آسفالت هستند که طبق مصوبه دولت باید آسفالت شوند .

وی از آمار ۴۱۵ میلیون تردد در استان در ابتدای سال جاری تاکنون خبرداد و گفت: ۳۸ میلیون تردد در جاده های ۶ گانه  مواصلاتی استان صورت گرفته است.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز