خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه نمایشگاه های اتومبیل مرکز استان:

عدم همکاری برخی مانع از ساخت شهرک تخصصی معاملات اتومبیل شد/نقش مخرب سایت معاملات خودرو در افزایش کاذب قیمت ها

عدم همکاری برخی مانع از ساخت شهرک تخصصی معاملات اتومبیل شد/نقش مخرب سایت معاملات خودرو در افزایش کاذب قیمت ها
کد خبر : ۱۲۰۴۳۷۴

رئیس اتحادیه نمایشگاه های اتومبیل مرکز استان گفت: سال ۱۳۹۱ قرار بود قطعه زمینی به مساحت ۱۱ هکتار را ۶ کیلومتری ساری ، حدفاصل ساری و قائمشهر خریداری و مجهز کنیم که به دلیل برخی مشکلات اداری و استعلام و عدم همکاری برخی دستگاه ها این امر ممکن نشد!

به گزارش خبرنگار ایلنا،اواسط دهه ۸۰ هیات دولت مصوب می کند که صنوف مزاحم و آلاینده از شهرها خارج شوند.

مجری طرح، شوراها و شهرداری ها اعلام می شوند. این مصوبه موجب می شود که صنایع و مشاغل متعددی از شهرها به اطراف منتقل شوند و حالا حتما دیده اید که برخی صنوف در اطراف و اکناف شهرها جایی مجتمع شده اند و مردم برای تهیه برخی کالاها به این مجتمع ها مراجعه می کنند!

البته هنوز هم بسیاری از مشاغل از جمله صنوف خرد و کوچک در شهرها فعالیت می کنند و شاید روزگاری نه چندان دور؛ قید شهرنشینی را بزنند.

صنف نمایشگاه های خودرو از جمله صنوفی هستند که در شهرها مستقرند و در برخی از نقاط شهری مشکلاتی را برای مردم ایجاد می کنند!

موسی فلاح، رئیس صنف نمایشگاه های اتومبیل سبک و سنگین مرکز استان،  در گفت و گو با  ایلنا گفت: اکنون حدود ۳۰۰ واحد نمایشگاه خودرو در مرکز استان فعالیت می کنند که البته باید طبق مصوبه هیات دولت تاکنون از شهر خارج می شده اند و به دلایلی این اتفاق نیفتاده است.

فلاح گفت: سال ۱۳۹۱ قرار بود قطعه زمینی به مساحت ۱۱ هکتار را ۶ کیلومتری ساری ، حدفاصل ساری و قائمشهر خریداری و مجهز کنیم که به دلیل برخی مشکلات اداری و استعلام و عدم همکاری برخی دستگاه ها این امر ممکن نشد!

او گفت: سال ۱۳۹۱ تمام هزینه های مربوط به ساخت مجتمع یا شهرک خودرو ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد می شد و حالا فقط برای خرید چنین زمینی با مشخصات مذکور؛ اعتباری بالغ بر ۳۰۰۰ میلیارد ریال لازم است که نمایشگاه های خودرو توان تامین این میزان پول را ندارند و اگر قرار بر انتقال نمایشگاه های خودرو به خارج از مرکز استان باشد؛ نیاز مبرم به حمایت مقامات ارشد استان و تسهیلات کم بهره بانکی داریم.

فلاح ، رئیس صنف نمایشگاه های اتومبیل سبک و سنگین مرکز استان؛ بر اجرای قانون و انتقال واحدهای نمایشگاه خودرو به خارج شهر تاکید کرد و گفت: در خیابان شهبند ساری ۲۰ نمایشگاه خودرو مستقر هستند که اگر روزانه هر واحد پذیرای ۵۰ نفر باشد؛ ملاحظه خواهید کرد که چه حجمی از تردد ها و ترافیک در منطقه ایجاد شده و چه میزان آلودگی در شهر به وجود می آید.

وی گفت: با انتقال نمایشگاه های اتومبیل به خارج شهر؛ ضمن اشتغال زایی دو برابری این صنف؛ سوء استفاده ها و تخلفات مربوط به خرید و فروش اتومبیل  با استقرار کارشناسان فنی و عوامل مسئول؛ به حداقل رسیده و مراجعان با خیالی آسوده معاملات مربوط به خودرو را انجام خواهند داد.

این مقام مسئول گفت: از استاندار محترم درخواست پیگیری این موضوع را داشته و خواهان انجام مراحل اداری این کار در کمترین زمان ممکن هستیم.

وی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا،با اشاره به نقش مخرب سایت های خرید و فروش خودرو در افزایش کاذب قیمت ها گفت: این موضوع نیازمند نظارت جدی دستگاه های مسئول و برخورد با عوامل تنش در بازار قیمت خودروهاست.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز