خبرگزاری کار ایران

مدرس فدراسیون نجات‌غریق و غواصی ایران:

متولیان ورزش مازندران به داد ناجیان غریق برسند/ انتخابات ریاست هیات نجات غریق ادوار گذشته استان غیر قانونی بود

متولیان ورزش مازندران به داد ناجیان غریق برسند/
انتخابات ریاست هیات نجات غریق ادوار گذشته استان غیر قانونی بود
کد خبر : ۱۱۹۱۱۴۶

مدرس فدراسیون نجات‌غریق و غواصی ایران گفت:شرایط انتخابات در ادوار گذشته هم به لحاظ شکل و اجرای قانون ایراد داشت و به‌طور مثال اعضایی که در مجمع حضور داشتند حضورشان غیرقانونی بود. ۵ نفر از روسای شهرستانی طبق قانون گذشته می‌بایست از طریق انتخابات وارد مجمع می‌شدند.

صادق معتکف مدرس فدراسیون نجات‌غریق و غواصی ایران در گفتگو با خبرنگار ایلنا به‌سختی کار ناجیان غریق اشاره کرد و گفت: فقدان آینده‌نگری، بیمه و سختی کار از مهم‌ترین مشکلات ناجیان غریق است و بااین‌حال اقدامی از سوی وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون در پیگیری و تحقق خواسته ناجیان در این بخش نشد.

وی افزود: انتظار می‌رود مدیرکل ورزش جوانان استان برای نجات ورزش استان متناسب با قوانین بر اساس چارچوب عمل کند.

مدرس نجات‌غریق مازندرانی بابیان اینکه ورزش مازندران بیش از پشتوانه مالی نیازمند حمایت‌های حضوری است و رمز موفقیت، بهره‌مندی از خرد جمعی و مشاهده از صاحب‌نظران دانش آن‌هاست، خواستار طراحی یک نظام‌نامه فنی و توسعه تشکل‌های صنفی در صنعت ورزش و دعوت همگان به رعایت اخلاق پهلوانی در این حوزه شد.

معتکف بابیان اینکه متأسفانه ناجیان غریق از پشتوانه مالی و حمایتی برخوردار نیستند افزود: با توجه به اینکه نجات‌غریق به‌عنوان یک شغل تعریف‌شده اما بعد از چهار دهه از پیروزی انقلاب عملاً هیچ گامی در این حوزه برداشته نشد. حتی باید با یک نظم در دور‌ه های منقطع و با برنامه‌ زمان‌بندی فعالیت کنند.

وی افزود: برای اینکه این مهم محقق شود انتظار می‌رود مدیران ورزشی استان با رایزنی نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی، ناجی غریق را به‌عنوان مشاغل سخت تعریف کنند تا افرادی که ساعت‌ها در کنار سواحل و استخرهای روباز زیر نور خورشید هستند با کاهش 30 سال کاری از ابتلای به برخی بیماری‌های پوستی و بعضاً منشأ سرطان پوست در امان باشند و حتی می‌بایست با یک سطح و دوره خدماتی خاصی فعالیت نمایند.

معتکف به انتخابات مجمع هیئت برای انتخاب رئیس هیئت دوره قبل اشاره‌کرده و توضیح داد: شرایط انتخابات در ادوار گذشته هم به لحاظ شکل و اجرای قانون ایراد داشت و به‌طور مثال اعضایی که در مجمع حضور داشتند حضورشان غیرقانونی بود. ۵ نفر از روسای شهرستانی طبق قانون گذشته می‌بایست از طریق انتخابات وارد مجمع می‌شدند.

وی افزود: بیش از ۹۰ درصد از روسای شهرستان ها موافقت هیئت‌رئیسه استان را نداشتند و این خود خلاف قانون است. ضمن اینکه برای اولین بار اداره کل مجبور گردد نامه‌ای را در زمان برگزاری مجمع انتخاباتی تنظیم کند مبنی بر اینکه شورای هیئت استانی حق انتخاب افراد را به مدت‌زمان به‌عنوان رئیس را ندارند.

مدرس فدراسیون نجات‌غریق و غواصی ایران بابیان اینکه برای رسیدن به نجات‌غریق باید سلسله‌مراتب رعایت شود، افزود: ضرورتی وجود ندارد وقتی ناجی نیستیم گواهینامه نجات غرق دریافت کنیم.

وی متذکر شد: اداره کل ورزش مازندران می‌تواند با احیای برخی هیئت‌ها نظیر هیئت چوگان باعث توسعه و ایجاد بستری برای علاقه‌مندان شود و باری دیگر در گسترش این ورزش نقش‌آفرینی کند.

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز