خبرگزاری کار ایران

مازندران ایام فاطمیه میزبان ۶ شهید گمنام دفاع مقدس است

مازندران ایام فاطمیه میزبان ۶ شهید گمنام دفاع مقدس است
کد خبر : ۱۱۷۶۲۴۹

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا مازندران گفت : همزمان با ایام فاطمیه و سالگرد شهادت سردار سلیمانی پیکر ۶ شهید گمنام دفاع مقدس پس از ورود به استان تشییع و خاکسپاری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، سرهنگ عسگری مجیدی بعدازظهر امروز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران با محوریت دهه بصیرت و دومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی و تشریح برنامه‌های تشییع پیکر شهدای گمنام مازندران با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) به نقش مردم ولایتمدار دیار علویان در برهه‌های مختلف از صدر اسلام تا پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و از میزبانی مازندران از 6 شهید گمنام در ایام فاطمیه خبر داد و گفت: آیین استقبال از این شهدای خوش‌نام در تمامی شهرهای استان برگزار می‌شود.

وی با اعلام اینکه مازندران از روز شنبه یازدهم دی‌ماه تا پایان هفته میزبان شهدای گمنام دفاع مقدس است، افزود: پیکر پاک و مطهر این شهیدان والامقام در شهرهای مختلف استقبال و سپس روز پنج‌شنبه به‌طور متمرکز در ساری تشییع و برای تدفین به شهرهای مختلف منتقل می‌شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا مازندران بابیان اینکه برنامه تشییع پیکرهای پاک شهدای گمنام در قالب دو کاروان سه‌تایی در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار می‌شود، تشریح کرد:  صبح روز شنبه 11 دی‌ماه اهالی شهرهای رامسر و تنکابن و بعدازظهر شهرهای عباس‌آباد و کلاردشت میزبان این شهدا هستند.

وی افزود: صبح روز یکشنبه دوازدهم دی‌ماه اهالی شهرهای چالوس و نوشهر و عصر نیز شهرهای محمودآباد و نور از این شهیدان میزبانی می‌کنند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه کربلا ادامه داد: این شهدای خوش‌نام  روز دوشنبه در شهرهای آمل و فریدون‌کنار و بابلسر و عصر در بابل و سیمرغ استقبال می‌شوند.

مجیدی افزود: همچنین این شهدای والامقام روز سه‌شنبه صبح در شهرهای قائم‌شهر و زیراب و عصر در  گلوگاه میزبانی می‌شوند. عصر همان روز هم شهروندان شرق مازندران شامل گلوگاه ، بهشهر و نکا میزبانی کاروان شهدا را بر عهده دارند.

وی خاطرنشان کرد: این 6 آلاله گمنام دفاع مقدس در روز پنجشنبه هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در مرکز استان تشییع می‌شوند.

مجیدی همچنین از اجتماع بزرگ استانی مدافعان حرم در روز دوشنبه در لشکر عملیاتی 25 کربلا خبر داد و گفت: در این روز ضمن برگزاری دومین سالگرد استانی سردار شهید سلیمانی بار دیگر بین رزمندگان مدافعان حرم میثاق مودت با شهیدان بسته می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه کربلا گفت: توزیع 50 هزار بسته لوازم بهداشتی، 1200 سری توزیع البسه و پوشاک، لوازم‌التحریر 4500 سری، افتتاح 10 باب خانه محروم  و توزیع  14 هزار پرس غذا و اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم از دیگر برنامه‌های سپاه در ایام فاطمیه (س) است.

وی یادآور شد: شب‌شعر و خاطره با حضور اصحاب هنر به‌ویژه با شعر نگین سلیمان، ۱۱ دی‌ماه ساعت ۱۵ در مجتمع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

مجیدی از برگزاری مراسم وداع شهید امنیت «مهران شوری زاده» ساعت ۹ امشب در حسینیه عاشقان کربلا خبر داد و افزود:‌ همچنین ۱۱ صبح فردا ۹ دی مراسم تشییع این شهید به سمت گلزار شهدای ملامجدالدین ساری برگزار می‌شود.

وی به دومین سالروز شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود: در بسیاری از کشورها به‌ویژه کشورهای پیرامون، تفکر سردار سلیمانی و جبهه مقاومت با همان نگاه استکبارستیزی شکل‌گرفته است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه کربلا به حماسه 9 دی اشاره کرد و یادآور شد: انتخاباتی در سال 88 اتفاق افتاد و معاندین نظام جمهوری اسلامی و دشمنان این نظام و عده‌ای نیز از جبهه استکبار در قالب پرده تزویر مطالبه و خواست عمومی مردم را دسیسه قراردادند تا به‌زعم خود با تشکیل نوعی انقلاب مخملی و انقلاب‌های رنگین از این فضا استفاده کنند که به فضل باری‌تعالی و هدایت و رهبری مقام معظم رهبری  و بصیرت و تیزبینی ملت ولایت مدار ایران اسلامی این فتنه سرنگون شد.

وی افزود: با آگاهی و بصیرت مردم روزبه‌روز بر آگاهی و دوام انقلاب اسلامی افزون شد و نظام اسلامی تبدیل به الگویی شد که نهضت‌ها و گروه‌های آزادی‌بخش و ملت‌های مختلف به آن افتخار می‌کنند.

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز