خبرگزاری کار ایران

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش مازندران خبرداد:

هوشمندسازی بیش از ۲ هزار مدرسه در مازندران

هوشمندسازی بیش از ۲ هزار مدرسه در مازندران
کد خبر : ۱۱۷۲۷۶

فناوری اطلاعات تاثیر شگرفی را در آموزش و پرورش موجب می‌شود. / امروز دانش‌آموزان با پیشرفت تکنولوژی فعالانه در کلاس درس حضور دارند و خود عامل یادگیری می‌شوند.

امروز دانش‌آموزان با پیشرفت تکنولوژی فعالانه در کلاس درس حضور دارند و خود عامل یادگیری می‌شوند.

به گزارش ایلنا از ساری، نعمت بقایی در آیین گشایش نمایشگاه هوشمندسازی مدارس آمل گفت: ۲ هزار و ۷۰۰ مدرسه هوشمند شده است.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش مازندران با بیان این که امروز فناوری اطلاعات و آموزش و پرورش لازم و ملزوم یکدیگر هستند، اظهار داشت: فناوری اطلاعات تاثیر شگرفی را در آموزش و پرورش موجب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تکنولوژی تاثیر زیادی در فرآیند یادگیری داشته است، افزود: تکنولوژی در قرن ۲۱ بیشتر از سایر علوم پیشرفت داشته است.

بقایی با بیان این که باید تلاش کنیم از تکنولوژی در جهت مثبت استفاده کنیم، یادآور شد: هدف از برپایی نمایشگاه این بود که فن‌آوری‌های نوین را که حاصل تلاش و کوشش افراد است و نحوه استفاده از آن در نظام تعلیم و تربیت را به علاقه‌مندان نشان دهیم.

وی با تاکید بر اینکه تکنولوژی موجب می‌شود که یادگیری در کلاس به شکل تعاملی پیش رود و معلم دیگر متکلم وحده نباشد، اظهار داشت: امروز دانش‌آموزان با پیشرفت تکنولوژی فعالانه در کلاس درس حضور دارند و خود عامل یادگیری می‌شوند.

معاون مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه حضور شرکت‌های ارائه دهنده فناوری اطلاعات در کنار ایجاد رقابت می‌تواند والدین دانش‌آموزان و مدارس را با تکنولوژی‌های روز آشنا کند، ادامه داد: با ورود تکنولوژی به مدارس والدین و دانش‌آموزان می‌توانند به تولید محتوای الکترونیکی بپردازند و در کنار آن به اقتصاد کشور نیز کمک کنند.

بقایی با اعلام اینکه معلمان باید توجه داشته باشند که نرم‌افزارها باید در راستای تعلیم و تربیت به کار گرفته شوند، یادآور شد: باید شرایطی ایجاد کنیم که معلم آگاهانه و با دانش در کلاس درس حاضر شود.

وی تصریح داشت: معلمان به کمک فن آوری اطلاعات و ارتباطات، ضمن تولید محتوای الکترونیکی، با جدیدترین فن آوری به آموزش و پرورش دانش آموزان می پردازند.

ارسال نظر
پیشنهاد امروز