خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بیمه سلامت مازندران:

نسخه‌نویسی الکترونیکی از فردا در مازندران اجرا می‌شود

نسخه‌نویسی الکترونیکی از فردا در مازندران اجرا می‌شود
کد خبر : ۱۱۷۲۶۳۶

مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: از فردا اول دی‌ماه نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی بیمه سلامت صرفاً به‌صورت الکترونیک پذیرش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، محمدرضا میرزایی امروز سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران گفت: طبق قانون برنامه ششم توسعه و طرح نسخه‌نویسی الکترونیک، پرداخت بیمه با اسناد کاغذی از اول دی‌ماه ممنوعیت قانونی دارد و به‌منزله تصرف در اموال دولتی است.

وی بابیان اینکه طبق قانون از اول دی‌ماه پرداخت نسخ کاغذی از اول دی‌ماه انجام نمی‌شود، میانگین کشوری نسخه‌نویسی الکترونیک در کشور را ۷۸ درصد اعلام کرد. اجرای این طرح در ۲۲ استان بالای ۸۵ درصد و در مازندران به ۷۵ درصد رسیده است.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: 500 داروخانه طرف قرارداد با بیمه سلامت مازندران به سامانه نسخه الکترونیک متصل هستند، گفت: در حال حاضر حدود ۱۰۰ درصد نسخه‌نویسی در پزشکان خانواده الکترونیک است و توصیه می‌شود که مردم برای دریافت خدمات درمانی نخست به پزشک خانواده مراجعه کنند در صورت ارجاع این پزشک، به متخصصان و یا فوق تخصص رجوع کنند.

وی بابیان اینکه زمینه نسخه‌نویسی الکترونیک برای پزشکان متخصص و فوق تخصص نیز فراهم‌شده است خواستار شد که این گروه از پزشکان نیز خود را به سامانه نسخه‌نویسی الکترونیکی وصل کنند.

میرزایی یا اعلام اینکه 1.5 میلیون نفر از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که 80 درصد آن‌ها از خدمات رایگان بهره‌مند هستند، افزود: 2060 موسسه، 1100 پزشک خانواده شهری و روستایی، 500 داروخانه و 600 پزشک متخصص و فوق تخصص با بیمه سلامت قرارداد دارند.

وی ادامه داد: بیمه‌شدگان می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۱۶۶۶* علاوه بر اطلاع از اعتبار بیمه از پزشک خانواده و سایر اطلاعات نیز مطلع شود.

میرزایی به اطلاع‌رسانی‌های گسترده از طریق رسانه‌ها، فضای مجازی و پیامک درزمینه اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیک در مازندران اشاره کرد و کاهش خطای پزشکی، دقت زیاد پرداخت به‌موقع را از مزایای سیستم نسخه‌نویسی الکترونیک برشمرد.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: ما تمام تلاش خود را برای اجرای بدون نقض در فرایند نسخه‌نویسی الکترونیکی راداریم و امیدواریم نظام پزشکی و دانشگاه‌ها و اصحاب سلامت هم به ما کمک کنند.

وی اعلام کرد که سالانه سازمان بیمه سلامت ۱۰ هزار میلیارد تومان برای بسته درمانی روستاییان هزینه می‌کند و این هزینه در استان مازندران ۴۰۰ میلیارد تومان است.

میرزایی ادامه داد: بیمه سلامت مازندران برای حل مشکلات زیرساختی و سخت‌افزاری نسخه‌نویسی الکترونیکی در بیمارستان‌های مازندران علاوه بر آموزش، ۱۰ میلیارد تومان پیش‌پرداخت در قالب تنخواه به ۲ دانشگاه علوم پزشکی بابل و مازندران پرداخت کرده است.

وی بابیان اینکه زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در همه نقاط استان فراهم‌شده است، گفت: تنها مشکل ما در این زمینه قطعی برق و اینترنت است که البته برای حل این مشکل نیز سیستم پشتیبانی آفلاین در نظر گرفته‌شده است.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران  گفت: برای روستاهای دوردست که ممکن است با مشکل اینترنت مواجه شوند نسخه‌پیچی به‌صورت محدود در نظر گرفته‌ایم .

میرزایی بابیان اینکه کدهای دارویی با هماهنگی وزارت بهداشت و درمان، دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل و داروخانه‌ها از طریق نرم‌افزار به‌صورت دقیق اجرایی شده است و اصلاً مشکلی وجود ندارد، گفت: شهروندان به‌هیچ‌عنوان نگران دریافت داروهای خود نباشند.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز