خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران مطرح کرد:

نبود خطوط ویژه چالش مهم اورژانس 115 مازندران

نبود خطوط ویژه چالش مهم اورژانس 115 مازندران
کد خبر : ۱۱۶۹۶۵۸

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران گفت: ترافیک و نبود خطوط ویژه عامل دیررسیدن آمبولانس در مازندران است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، رضا حبیبی صبح سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران در تشریح اقدامات اورژانس 115  حذف خطر، کاهش اثرات مخاطرات، انتقال خطر و پذیرش خطر را از محورهای مدیریت حوادث و بلایا برشمرد.

وی بابیان اینکه مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران علاوه بر جمعیت مازندران به 2.5 برابر جمعیت شناور استان خدمات‌دهی می‌کند، افزود: ارزیابی مخاطرات ۲۰ ساله استان برای مدیریت بلایا در دست تدوین است که پس از تکمیل در دسترس دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران به طرح همیار اورژانس اشاره کرد و گفت: افراد در پایگاه‌های آموزشی علاوه بر آشنایی نزدیک با خدمات اورژانس، ازنظر عملیاتی نیز ارتقاء پیدا می‌کنند.

وی به فعالیت 94 پایگاه عملیاتی در استان مازندران اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 13 پایگاه جدید در دست‌ساخت و 19 پایگاه در مرمت است.

حبیبی شمار آمبولانس‌های فعال استان را 155 دستگاه عنوان و به وجود 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس اشاره کرد و گفت: دو دستگاه دیگر نیز در حال دریافت است.

رئیس مرکز فوریت‌های اورژانس مازندران گفت: دو موتورلانس غیرفعال وجود دارد، ۱۱ دستگاه موتورلانس نیز در حال دریافت هستیم؛ بر اساس برنامه ششم توسعه ۲۸ پایگاه دیگر نیاز داریم و به ازای هر ۲۰ هزار نفر یک پایگاه موردنیاز است.

حبیبی کاهش زمان رسیدن آمبولانس به محل حادثه و تسریع در امدادرسانی به مصدومان حوادث را از مزیت‌های راه‌اندازی این ایستگاه دانست.

وی زمان پایه رسیدن آمبولانس به محل حادثه را 4 -5 و اقدامات تخصصی را هشت دقیقه عنوان کرد و افزود: البته گاهی با این استاندارد فاصله‌داریم.

رئیس مرکز فوریت‌های اورژانس مازندران کمبود پایگاه اورژانس ، فقدان خطوط ویژه و وجود ترافیک بالا را از دلایل تأخیر رسیدن آمبولانس به محل حادثه نام برد و از برنامه این مرکز برای افزایش تعداد پایگاه‌های استان خبر داد.

وی افزود: برنامه‌ای برای افزایش تعداد پایگاه‌های اورژانس در مکان‌های مناسب داریم که نیاز به کمک خیرین و تعامل گسترده شورا و شهرداری دارد تا بتوانم این زمان را به کمترین میزان ممکن کاهش دهیم.

حبیبی بابیان اینکه سه پایگاه آموزشی در استان وجود دارد و دو پایگاه نیز در حال ایجاد است، ادامه داد: یک پایگاه اورژانس هوایی، یک هلی پد در آمل، ۶۰ هلی اسپات بیمارستانی و غیره در استان وجود دارد.

وی از 16 هزار 75 مأموریت ترافیکی و 39 هزار و 593 مأموریت غیر ترافیکی اورژانس 115 در هشت‌ماهه امسال خبر داد و افزود: در همین مدت حدود 600 هزار تماس با اورژانس 115 استان ثبت‌شده که از این تعداد 12 هزار و 249 مورد مزاحمت تلفنی بوده است که نسبت به مشابه سال قبل 80 تا 90 درصد کاهش یافت.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران، کمبود نیروی انسانی را مهم‌ترین چالش اورژانس 115 عنوان کرد و خواستار ورود جوانان به رشته فوریت‌های پزشکی شد.

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز