خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهور ساری:

رفع گره‌های ترافیکی ساری نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها است/ باز شدن قفل ترافیک ساری با انتقال میدان تره‌بار

رفع گره‌های ترافیکی ساری نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها است/ باز شدن قفل ترافیک ساری با انتقال میدان تره‌بار
کد خبر : ۱۱۶۰۴۴۱

رئیس پلیس راهور مرکز مازندران با تأکید بر جابه‌جایی بازار میوه و تره‌بار گفت: رفع گره‌های ترافیکی ساری نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، سرهنگ محمدرضا امیری در سیزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر ساری با گرامیداشت هفته بسیج، گفت: نیروی انتظامی به‌عنوان حافظ نظم و امنیت در کنار مجموعه مدیریت شهری درزمینه‌های فرهنگی و اجتماعی قرار دارد.

وی پیشرفت شهر و اقتصاد را از عوامل ایجاد ترافیک در معابر شهری دانست و افزود: وسعت شهرنشینی؛ تغییر کاربری زمین کشاورزی به مسکونی، تجمع مراکز تجاری و پزشکی به‌ویژه در هسته‌های مرکزی شهر ازجمله عوامل تأثیرگذار در ترافیک شهری هستند.

رئیس پلیس راهور مرکز مازندران بابیان اینکه جلوگیری از سفرهای غیرضروری، استفاده از تجهیزات الکترونیکی، استفاده از وسایل نقلیه عمومی در کاهش این معضل مؤثر است، گفت: با استفاده از سامانه پیامکی می‌توان مسیرهای پرترافیک شهری را به شهروندان اطلاع‌رسانی کرد تا مسیر جایگزین برای تردد در شرایط مزبور انتخاب شود.

وی استفاده از پارکینگ‌های طبقاتی در کنار مجتمع‌ها و هسته مرکزی شهر، تغییر رفتار ترافیکی رانندگان، ارتقای فرهنگ رانندگی را در کاهش گره ترافیکی مؤثر دانست و پارک دوبل خودرو را از مهم‌ترین چالش‌ها در حوزه ترافیک عنوان کرد و افزود: برخی از تخلفات از سوی رانندگان علاوه بر ایجاد ترافیک مسیر خدمت گرفتن شهروندان را با مشکل مواجه می‌کند.

سرهنگ امیری یادآور شد: پلیس به جهت وظیفه ذاتی در سرما و گرما عاشقانه با رسیدگی به تخلفات و بهبود شرایط ترافیکی به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کند. گاهی شرایط خدمت برای پلیس ایده ال نیست اما در خط مقدم خدمت‌رسانی به شهروندان است.

وی افزود: پلیس همواره در بخش‌هایی که شهروندان نیاز به خدمات فرهنگی، اجتماعی و تأمین نظم شهری ازجمله ترافیک و سد معبر بوده، با تعاملات لازم سعی بر رفع مشکلات موجود در سطح شهر داشته‌اند.

رئیس پلیس راهور شهرستان ساری به زحمات شهرداری ساری در رفع گره‌های ترافیکی اشاره کرد و افزود: برخی از نقاط شهر دچار چالش‌های ترافیکی است که نیاز است تا نهادهای دیگر نیز در این زمینه گام‌های اساسی برداشته و یاری گر پلیس و شهرداری در حل این مشکل باشند.

امیری ادامه داد: هسته مرکزی شهر علاوه بر تردد؛ توقف هم دارد که همین موضوع ترافیک در این نقطه را افزایش داده و مردم را دچار سردرگمی می‌کند.

وی ارائه طرح‌های ترافیکی نو را از الزامات رفع ترافیک در هسته مرکزی شهر دانست و افزود: تصمیم‌گیرندگان با ارائه راهکار نو و درست و برنامه‌ریزی مناسب در حل این معضل اقدام کنند چنانچه این اتفاق نیفتد با مشکل بزرگ در خیابان‌های مرکز شهر مواجه خواهیم شد.

امیری بیان کرد: راه‌اندازی پیست دوچرخه‌سواری، زوج و فرد کردن خیابان‌های هسته مرکزی شهر با تجهیزات الکترونیکی، ارائه طرح جامع مطالعات ترافیکی از راهکارهای پیشنهادی برای رفع ترافیک است که می‌توان در جهت عملیاتی شدن آن اقدام کرد.

وی بابیان اینکه یکی از معضل مهم مرکز استان را وجود میدان بار در کمربندی غربی عنوان کرد که منجر به بار ترافیکی زیاد در این معبر می‌شود و مشکلات فراوانی را برای ساکنان این منطقه به وجود می‌آورد بر جابه‌جایی بازار میوه و تره‌بار در ساری تأکید کرد.

امیری افزود: مسئولان مربوطه برای انتقال میدان بار ساری اقدام جدی داشته باشند.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز