خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران تاکید کرد؛

لزوم توسعه‌ی کارگاه‌های مدرسه‌محور در مدارس

لزوم توسعه‌ی کارگاه‌های مدرسه‌محور در مدارس
کد خبر : ۱۱۵۷۶۱

امروزه توانمندسازی معلمان برای غنی‌سازی فرایند آموزش و یادگیری یکی از مهم‌ترین راهبردهای تغییر و تحول در آموزش است.

توانمند سازی کارکنان یکی از مولفه‌های مؤثر برای افزایش بهره وری و استفاده از ظرفیت‌ها و توانایی‌های فردی و گروهی در راستای اهداف آموزش و پرورش است

به گزارش ایلنا از ساری، موحدی در جلسه شورای معاونت آموزشی گفت: امروزه توانمندسازی معلمان برای غنی‌سازی فرایند آموزش و یادگیری یکی از مهم‌ترین راهبردهای تغییر و تحول در آموزش است.

معاون آموزش ابتدایی در این جلسه با بیان اینکه توانمند سازی کارکنان یکی از مولفه‌های مؤثر برای افزایش بهره وری و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانایی‌های فردی و گروهی آن‌ها در راستای اهداف آموزش و پرورش است تصریح کرد: یک مدیر برای اینکه بتواند سازمان متبوع خود را بهبود بخشد بایستی با دید کیفی به سازمان بنگرد و با ارائه راهبردهای اجرایی، کیفیت عملکرد کاری سازمان خود را در سطح مطلوب حفظ کند که یکی از این راه‌ها برنامه ریزی برای توسعهٔ کارگاه‌های مدرسه محور است.

وی ادامه داد: کارکنان زمانی می‌توانند به خوبی از عهده وظایف محوله برآیند که از مهارت، دانش و توانائی لازم برخوردار بوده و اهداف سازمان را بخوبی بشناسند لذا اعتماد، صمیمیت، تعهد، مشارکت، صداقت، قدردانی، مسئولیت دادن، ارتباطات قوی، محیط کاری مناسب، بهینه سازی روش‌های کار از جمله ضروریات برنامه توانمند سازی وکیفی بخشی می‌باشند

موحدی سپس اظهار داشت: توانمند سازی فقط دادن قدرت به کارکنان نیست بلکه موجب می‌شود کارکنان با فراگیری دانش و مهارت و انگیزه بتوانند عملکردشان را بهبود بخشند؛ که نتیجه‌اش آماده ساختن شرایط جهت عرضهٔ بهترین منابع فکری در هر زمینه از عملکرد مدرسه است.

معاون آموزش ابتدایی استان مازندران با بیان اینکه منابع انسانی ثروت واقعی یک سازمان را تشکیل می‌دهند گفت: با توجه به اینکه توانمند سازی به سادگی و به سرعت تحقق نمی‌یابد بلکه فرایندی نسبتاً طولانی است، انتظار از مدیران مدارس است که پشتیبانی لازم از فرهنگ توانمند سازی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه انجام آموزش‌های حضوری برای ادارات، مدارس و معلمان محدودیت‌هایی دارد لذا لازم است زمینه‌ای برای بهسازی و توانمند سازی معلمان در مدارس فراهم آید؛ از جمله آن می‌توان به برگزاری جلسات هم اندیشی و نشست‌های تخصصی به صورت پایه‌ای یا موضوعی با استفاده از نیرو‌های توانمند در خصوص موضوعاتی نظیر شیوه‌های تدریس کتاب‌های جدید، افزایش دانش و آگاهی نسبت به مفاهیم کتاب‌های جدید، شیوه سنجش وارزشیابی دانش آموزان در برنامه‌های جدید، تشکیل گروه‌های مطالعاتی شبکه‌ای وآموزش دیده، تهیه برنامه خودآموزی توسط معلمان، ایجاد فرصت‌های باز آموزی مستمر علمی وتحقیقاتی و مطالعاتی و برگزاری جشنواره‌های الگوهای تدریس می‌تواند از جمله راههای ارتقاء توانمندی تربیتی، علمی و آموزشی معلمان باشد.

ارسال نظر
پیشنهاد امروز