رئیس موسسه فرهنگی اکو:
ساری به عنوان نماد گردشگری باید به کشورهای اکو معرفی شود
رئیس موسسه فرهنگی اکو از رویداد 2022 بهعنوان بهترین فرصت برای همکاریهای مشترک بین ایران و کشورهای اکو یادکرد گفت: ساری به عنوان نماد گردشگری باید به کشورهای اکو معرفی شود.
به گزارش برگزاری ایلنا، سرور بختی صبح چهارشنبه در دیدار با حسین زادگان استاندار مازندران گفت: گردشگری اکو باید بهعنوان نماد گردشگری منطقه موردتوجه قرارگرفته و محقق شود.
وی از رویداد 2022 بهعنوان بهترین فرصت برای همکاریهای مشترک بین ایران و کشورهای اکو یادکرد و افزود: میتوان با بهرهگیری از این فرصت، ظرفیتهای این استان بهویژه ساری را به کشورهای اکو و دیگر کشورهای جهان معرفی کرد.
رئیس موسسه فرهنگی اکو گفت: منطقه اکو بهعنوان یکی از کهنترین حوزههای تمدنی معاصر، ظرفیت غیرقابلتوصیفی از مزیتهای گردشگری آیینی، فرهنگی، هنری، سلامت، ورزشی در قالب برند گردشگری اکو دارد که میتواند همسو با کشورهای عضو معرفی و به دیگر کشورها معرفی شود.
بختی افزود: تبدیل گردشگری اکو به نماد گردشگری منطقه نهتنها بهترین مسیر به هم رسیدن مجدد ملتهای منطقه به یکدیگر خواهد بود بلکه رشد فراگیر اقتصاد فرهنگ را نیز در تمامی این کشورها به همراه خواهد داشت.
وی گفت: بابیان اینکه ویژگیهای مازندران در اشعار و قصههای شاهنامه بهخوبی بیانشده و سرفصل آشنایی ما با استان سرسبز مازندران بوده است، گفت: با همکاری هم میتوان گامهای برای معرفی ظرفیتهای گردشگری و تاریخی این استان برداشت.