در گفتگو با ایلنا مطرح شد:
روند صعودی استقبال مشتریان از محصولات صنایع ناسیونال ایران، تولیپس و تولیپس پلاس
نرخ تولیدمحصولات صنایع ناسیونال ایران، تولیپس و تولیپس پلاس با توجه به شرایط حال حاضر بازار و لوازم خانگی از سال 97 روند صعودی داشته و افزایش یافته است.
عباس ابهری مدیرعامل شرکت صنایع ناسیونال ایران که تولید کننده برند تولیپس و تولیپس پلاس در صنعت لوازم خانگی میباشد؛ در گفتوگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به فعالیتهای این شرکت گفت: کارخانه شرکت ناسیونال ایران در شهرک صنعتی محمودآباد شاهین شهر اصفهان واقع شده است و جزو اولین کارخانههایی بود که در استان اصفهان در صنعت لوازم خانگی تاسیس و این کارخانه از سال 1344 فعالیت میکند و از سال 51 بعد از انعقاد قرارداد با یک شرکت ژاپنی تولیدات تخصصی در زمینه لوازم خانگی و آشپزخانه را آغاز کرد.
وی ادامه داد: هم اکنون بیش از 250 نفر به صورت مستقیم که همه آنها نیروهای بومی استان اصفهان هستند در این کارخانه مشغول به کار میباشند و ما در بخش تولید لوازم خانگی بخصوص لوازم خانگی کوچک شامل لوازم آشپزخانه منزل مانند جاروبرقی، آبمیوهگیری، مخلوط کن، چایساز، چرخ گوشت پلوپز، جاروبرقی فر برقی (آون توستر) اتوبخار و مشتقات آن را تولید میکنیم. برخی از محصولات ما نیز محصولات فصلی هستند مانند بخاری و پنکه که در فصول خاصی از سال تولید و عرضه میشوند.
وی ادامه داد: نرخ تولید ما با توجه به شرایط حال حاضر بازار و لوازم خانگی از سال 97 روند صعودی داشته و افزایش یافته است. یکی از دلایل مهم آن این بود که شریک خارجی ما از سال 97 کشور را ترک کرد و کل سهام شرکت به طرف ایرانی تعلق گرفت و عملاً ابتکار عمل برای افزایش سبد محصول و تعداد تولید متناسب با شرایط بازار تغییر کرد. از این رو هر سال کم یا بیش حدود 30 الی 40 درصد افزایش تولید داشته و برنامه ما رسیدن به بیش از 300 هزار عدد تولید در امسال است و امروز که خدمت شما هستیم توفیق تولید به میزان 20 درصد بیشتر از مجموع تولیدات سال گذشته تولید کردهایم و در سال 1400 و با وجود آنکه سه ماه به پایان سال مانده ما مرز تولید 200 هزار عدد را رد کردهایم.
وی ادامه داد: به طور متوسط کمتر از 35 درصد از قطعات استفاده شده محصولات خارجی و وارداتی است و بیش از 65 درصد قطعات در داخل تولید میشود و حتی برخی از محصولات بیش از 95 درصد قطعاتشان در داخل تولید میشود.
وی ادامه داد: البته به دلیل آنکه تولید برخی قطعات مانند موتور محرک چرخ گوشت و یا جاروبرقی صرفه اقتصادی ندارد ما آن را وارد میکنیم.
وی ادامه داد: ما قطعات خارجی را از کشورهایی همچون ترکیه، چین و کشورهای دیگر وارد میکنیم تا سال 83 طرف ژاپنی به برند ناسیونال با ما همکاری میکرد و از سال 83 این نام به پاناسونیک تغییر کرد و بعد از تحریمها شرکت پاناسونیک نیز از ایران رفت و هم اکنون بر روی کاغذ ما قراردادی با این شرکت نداریم اما تعاملات مختلف همچنان وجود دارد.
وی ادامه داد: خوشبختانه استقبال از محصولات ما با توجه به هدفگذاری که انجام دادیم خوب است و تا به امروز مشکلی برای عرضه محصولات خود نداشتیم و استقبال نیز بسیار خوب بوده است و در برخی محصولات همچون چرخ گوشت و فر برقی جزو تولیدکنندگان اول و یا دوم هستند که محصولاتمان مورد استقبال قرار گرفتند و به صورت کلی سهمی که ما از بازار داریم دو رقمی است و یکی از دلایل اصلی استقبال مردم از محصولات ما پشتیبانی و گارانتی 18 ماهه از کالاها است و خوشبختانه سازمان استاندارد کل محصولات و کارخانه ما را تایید کرده است و هر کالایی که توسط شرکت ما تولید می شود از نظر سازمان استاندارد کاملا مورد تایید است.
وی ادامه داد: ما هم اکنون در کشور بیس از 250 نماینده فعال خدمات پس از فروش داریم و یک شبکه خدمات پس از فروش فعال و خوبی را داریم و مشتریان ما دغدغهای برای خدمات پس از فروش ندارند و همه خدمات را از تامین قطعات تا خدمات فنی ارایه میکنیم.
وی ادامه داد: بیشترین حجم فروش کالاهای ما از طریق سیستم فروش عمده با حدود 30 نماینده فروش عمده در کل کشور داریم. بخش دیگری از محصولات نیز از طریق فروشگاههای معتبر و فروشگاههای زنجیرهای همچون شهروند و رفاه و یا سیستم های فروش آنلاین عرضه میشود. همچنین از طریق سایت رسمی شرکت و صفحات اجتماعی شرکت نیز فروش قابل توجهی در حال انجام است.