خبرگزاری کار ایران

نخستین مجمع خیرین محیط زیست کشور در لرستان تشکیل شد

نخستین مجمع خیرین محیط زیست کشور در لرستان تشکیل شد
کد خبر : ۱۹۳۹۳۵

با حضور مدیرکل مشارکت‌های مردمی محیط زیست کشور، نخستین مجمع خیرین محیط زیست به کشور در لرستان تشکیل شد.

با حضور مدیرکل مشارکت‌های مردمی محیط زیست کشور نخستین مجمع خیرین محیط زیست به کشور در لرستان تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم‌آباد، محمد درویش‌پور در همایش تشکیل نخستین مجمع خیرین محیط زیست به کشور در لرستان اظهار داشت: حوزه خیرین به محیط زیست متصل شده است که خوشبختانه این اتفاق برای نخستین بار در لرستان رخ داده است و اینکه تشکیل مجمع خیرین محیط زیست برای نخستین بار کشور در لرستان آغاز شده است برای ما و همه مردم لرستان نیز افتخار بزرگ است.

وی عنوان داشت: امیدواریم این موج تمام کشور را در بر بگیرد. زیرا در گذشته ما شاهد اتفاقی به نام سونامی تفنگ‌کشان از کردستان بوده‌ایم که تشکل‌های مردم‌نهاد با این کار به دنبال این بوده‌اند. شکارچیان را به جای گرفتن تفنگ به سمت استفاده از دوربین ببرند و خوشبختانه این طرح بسیار موفق بوده است. بنابراین ما نیز باید به سمت ایجاد چنین موج‌هایی در سطح کشور باشیم که خوشبختانه استان لرستان از نظر مجمع خیرین نخستین استان کشور بوده است.

وی با اشاره به اینکه از زمانی که آب زاینده‌رود در قلب اصفهان جاری نیست میزان پرخاشگری رانندگان اصفهانی افزایش پیدا کرده است، گفت: ما باید تلاش کنیم که محیط زیست آسیب نبیند. زیرا اگر حال محیط زیست خوب شود به معنی خوب شدن حال همه مردم است. به گونه‌ای که خشک شدن زاینده‌رود در اخلاق و روحیات مردم اصفهان تأثیر گذاشته است و این نشان از اهمیت محیط زیست و منابع طبیعی خدادادی است.

درویش‌پور خاطرنشان کرد: ما باید از خیرین لرستانی که در این مجمع عضو می‌شوند تقدیر کنیم زیرا چنین مردمی که می‌خواهند بخش عظیمی از سرمایه، علم و دانش خود را در خدمت محیط زیست مصرف کنند برای ما بسیار ارزشمند است و ما باید از این افراد قدردانی کنیم.

این مسئول یادآور شد: حفاظت از محیط زیست نباید به یک قشر خاص تبدیل شود بلکه همه ما وظیفه داریم حفاظت از محیط زیست را در دستور کار خود قرار دهیم.

مدیرکل مشارکت‌های مردمی محیط زیست کشور گفت: رئیس جمهور و دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به حمایت از تشکل‌های مردم نهاد دارد که همین امر مایه امیدواری برای این افراد است.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز