خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی لرستان:

کارکنان انتظامی برای امنیت جامعه، جان خود را فدا می کنند و شهدای ناجا مصداقی بر این گفته است

کارکنان انتظامی برای امنیت جامعه، جان خود را فدا می کنند و شهدای ناجا مصداقی بر این گفته است
کد خبر : ۱۵۳۹۷۶۳

فرمانده انتظامی لرستان گفت: کارکنان انتظامی با صلابت جهت برقراری نظم و امنیت مطلوب در جامعه و فراهم نمودن بستر آن برای شهروندان تلاش می کنند و برای امنیت جامعه، جان خود را فدا می کنند که شهدای ناجا مصداقی بر این گفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار یحی الهی در چهارمین روز از هفته انتظامی در دیدار جمعی از فرماندهان و کارکنان انتظامی با حجت الاسلام والمسلمین "سید احمد شاهرخی" نماینده ولی فقیه در استان ،با بیان اینکه اقدامات سایر سازمان ها به نوعی وابسته به همراهی و همکاری پلیس است، گفت: امنیت پایدار به واسطه تعامل و مشارکت سازنده سازمان ها و گروه های اجتماعی حاصل می شود، که پلیس توانسته این مهم را محقق سازد.

وی با اشاره به حجم تماس های پلیس ۱۱۰ که حداقل باید ۸۰ در صد آن عملیاتی شود که با تلاش همکاران ماموریت های فوریتی پلیس ۱۱۰ میانگین حضور کارکنان زیر ۱۰ دقیقه بوده است تصریح کرد: این حجم از تماس های مردم مومن و شریف استان لرستان با پلیس، نشان از اعتماد مردم به خدمتگزاران خود در مجموعه انتظامی است که همین اعتماد مردم موجب افزایش انگیزه خدمت مضاعف و جهادی به شهروندان را خواهد داشت و این اعتماد مردم به پلیس بالاترین سرمایه برای پلیس است.

فرمانده انتظامی بیان کرد امنیت یک محصول اجتماعی و از بزرگترین نعمت های الهی در جامعه است و بخش زیادی از پیشرفت های صورت گرفته را باید برآمده از همیاری و همدلی سازمان ها و شهروندان جامعه دانست که با قانون مداری خود، نهادهای مختلف اجتماعی را در راستای ایفا وظیفه اجتماعی و حقوقی خود پلیس را همراهی می کنند.

سردار الهی، ارتقاء مهارتی، تخصصی و تاکتیکی، عملیاتی را از عوامل موثر در ارتقاء سطح عملی و توان عملیاتی دانست و اذعان کرد: ارتقاء توان عملیاتی، آمادگی جسمانی با بهره مندی برگزاری دوره های ویژه، ورزش های تخصصی و همچنین اشراف اطلاعاتی سه اصل مهم موفقیت در ماموریت ها است که در این راه با ارتقاء سطح آموزش ها و برگزاری دوره های آموزشی الحمدالله سطح توان عملیاتی پلیس استان بیشتر شده است.

وی با اشاره به بالا بودن توان عملیاتی کارکنان تصریح کرد: در تلاش هستیم تا با مجموعه نیروها، امکانات و تجهیزات موجود با ارائه بهترین عملکرد در راستای حفظ امنیت و رضایتمندی مردم گام برداریم.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به مقوله مسکن به ویژه مسکن سازمانی که از مهمترین فرامین و اولویت ها برای حوزه پشتیبانی و معیشتی  کارکنان در نظر گرفته شده و سهم لرستان ۱۳۰۰ دستگاه می باشد گفت: در استان استارت ساخت ۵۰۰ دستگاه مسکن سازمانی زده شده و ۱۸۰ دستگاه مسکن مهر برای کارکنان خریداری و تعدادی تحویل آنان شده است که امیداواریم با همکاری مسئولین بخصوص در حوزه تامین زمین آن بتوانیم ابزار و امکانات لازم برای رفاه و معیشت کارکنان فراهم گردد تا دغدغه ای برای خدمت نداشته باشند.

وی تامین مسکن برای ۱۱ خانواده شهید در سال جاری از اقدامات انتظامی دانست و گفت: الحمدالله همه خانواده شهدای انتظامی استان درای مسکن ملکی هستند.

سردار الهی از اجرای ۱۰ هزار و ۸۳۹ طرح عملیاتی ترافیکی و انتظامی در سطح استان خبر داد و گفت: کشف ۱۲ تن انواع مواد مخدر و دستگیری بیش از ۸ هزار نفر در این رابطه که از این ۱۲ تن یک و  ۵۰۰ کیلو آن از خرده فروشان بوده و کسب رتبه چهارم در حوزه کشف سلاح در کشور از توفیقات اجرای این طرح ها در شش ماهه اول سال جاری بوده است.

وی به اقدامات تاثیرگذار فراجا در برخورد با اراذل و اوباش و ارتقاء احساس امنیت در جامعه اشاره و گفت: پلیس با اقتدار و بدون اغماض با اراذل و اوباش مقابله می کند و اجازه هیچ گونه تعدی و برهم زدن نظم و امنیت و آرامش مردم را به آنها نخواهد داد چرا که امنیت مردم خط قرمز پلیس است و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد و در صحنه با آنها برخورد می کنیم.

فرمانده انتظامی استان گفت: کاهش سرقت یکی از دغدغه های جدی مردم است که این خواسته به حق مردم در دستور کار اصلی پلیس قرار گرفت و از ابتدای سال تا کنون، ۱۵ در صد کاهش سرقت و افزایش ۳۵ درصدی کشف سرقت داشته ایم.

سردار الهی با اشاره به این که ۶۰ درصد سرقت های استان سرقت های خرد است و ۷۰ در صد از سرقت های خرد نیز توسط معتادان متجاهر انجام می شود لذا باید در حوزه بازپروری و درمان معتادان متجاهر و ایجاد شغل برای آنان دستگاه های متولی بیشتر تلاش کنند.

وی کشف ۵۸۱ میلیارد تومان کالای قاچاق و توقیف ۵۳۰ دستگاه خودرو کاهش ۲۴ درصدی تصادفات بطور کلی و کاهش ۱۳ درصدی فوتی ها خبر داد و گفت: متولیان امر بخصوص در حوزه راه در شهرستان کوهدشت و سلسله باید نسبت به تعریض و ایمن جاده ها اقدام تا انشالله شاهد حوادث تلخ در استان نباشیم.

فرمانده انتظامی لرستان به نقش فرهنگ سازی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی از جمله تیر اندازی، قتل و سرقت پرداخت و افزود: هرچه در حوزه فرهنگ کار شود در حوزه امنیت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی وضعیت بهتری را در جامعه خواهیم داشت و در این خصوص رسانه ها و ائمه جمعه می توانند با فرهنگ سازی خود کنترلی را در جامعه گسترش دهند و نقش آنان در توسعه جامعه، نقشی کلیدی و موثر است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز