خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد :

409 تعاونی " روستا تعاون " در لرستان فعالیت می کنند

409 تعاونی " روستا تعاون " در لرستان فعالیت می کنند
کد خبر : ۱۵۳۸۵۷۷

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان گفت : 409 شرکت تعاونی روستا تعاون در سطح استان در بخشهای مختلف با قابلیت‌ها ومزیت‌های هر روستا تشکیل و فعالیت می کنند.

سید فرهاد ناصری نیا در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه "طرح روستا تعاون" برپایه تواناسازی اقتصادی ومعیشتی روستائیان باتکیه برمنابع ومزیت‌ها وظرفیت‌های موجود در روستاها پیش بینی شده است، اظهار کرد: ارتقای منزلت اجتماعی روستاییان، استفاده ازظرفیت تعاونی‌ها درشناسایی فرصت‌های موجود، پیشگیری از مهاجرت روستائیان، افزایش مشارکت‌های مردمی، توسعه بازار محصولات روستایی، هدایت سرمایه به سمت اشتغال مولد، هم افزایی درتولید محصولات و… از اهداف اجرای این طرح است. 

وی افزود: در سطح استان لرستان ۴۰۹ شرکت تعاونی روستا تعاون با ۳ هزار و ۲۰۳ نفر عضو و ۴ هزار و ۷۱۶ فرصت شغلی در حوزه‌های کشاورزی، دامداری، دامپروری، پرورش و صید ماهی، شیلات و. . فعالیت می‌کنند. 

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان به تشکیل شرکت‌های تعاونی در یخش های مختلف اقتصادی خبر داد و گفت: طی شش ماهه نخست امسال ۱۱ شرکت تعاونی با ۷۷ نفر عضو تشکیل شده که زمینه ایجاد ۴۰ فرصت شغلی را در سطح استان فراهم کرده است. 

ناصری نیا مهم‌ترین راهبردها در توسعه مدیریت و توانمندسازی منابع انسانی تعاونی‌ها را ارائه آموزش‌های لازم، عنوان کرد و گفت: کارشناسان این اداره کل با هدف افزایش سطح دانش و بهره وری در تولید و عرصه اقتصادی در شش ماهه نخت امسال ۴هزار ۷۹۸ نفر ساعت آموزش‌های عمومی، تخصصی، حقوقی و مدیریتی برای تعاونگران لرستانی ارائه کرده‌اند. 

وی با اشاره به هدف‌گذاری شرکت‌های تعاونی برای فروش محصولات و تولیداتشان به وسیله صادارات اشاره کرد و اظهار داشت: طی شش ماهه نخست سالجاری میزان صادرات انجام شده توسط شرکت‌های تعاونی لرستان بالغ بر ۹ هزار ۲۱۰ دلار بوده که محصولات تعاونی استان به خارج از کشور صادر شده است. 

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان تاکید کرد: لازم است با هماهنگی و هم افزایی همه نهادهای مردمی و همت دستگاههای اجرایی فرهنگ مشارکت و تعاون را در استان گسترش داد چرا که حلقه مفقوده ایجاد اشتغال و جهش تولید همان کار جمعی و استفاده از خرد و مشاوره گروهی است که نتیجه آن تعاون و همکاری در همه عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز