خبرگزاری کار ایران

از ۸ تعاونی برتر و ۲ تعاونی شایسته تقدیر تجلیل بعمل آمد

از ۸ تعاونی برتر و ۲ تعاونی شایسته تقدیر تجلیل بعمل آمد
کد خبر : ۱۵۲۸۴۰۵

در نوزدهمین جشنواره تعاونتی های برتر لرستان از ۸ تعاونی برتر و ۲ تعاونی شایسته تقدیر تجلیل بعمل آمد .

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید فرهاد ناصری نیا روز چهار شنبه بیست و یکم شهریور ماه در نوزدهمین جشنواره تعاونی برتر لرستان اظهار داشت: ۳۱۵ تعاونی با ۹ گرایش در این جشنواره نام نویسی کردند و با توجه به داوری بر اساس شاخص های کمی و کیفی هشت تعاونی برتر و ۲ تعاونی شایسته تقدیر شدند.

وی با اشاره به اینکه ۲ تعاونی مصرف فرهنگیان دورود و رنگین کمان بافت شفق خرم آباد به عنوان برگزیده های ملی نیز انتخاب شده اند اظهار کرد: تعاون، یکی از بخش های تحقق شعار سال است و باید توجه بیشتری به این بخش صورت گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: بر اساس برآورد اتاق تعاون و سایر مراکز دانشگاهی سهم تعاونی ها در اشتغال بین ۶ تا ۷ درصد است و با ۲۵ درصد هدفگذاری شده، فاصله بسیاری دارد.

ناصری نیا ادامه داد: ۱۰۰ هزار تعاونی کشور از مجموع ۱۹۸ هزار تعاونی ثبت شده فعال و ایران اولین کشور در ثبت و تشکیل تعاونی در جهان است و بعد از آن، آمریکا با ۴۸ هزار و چین با ۴۰ هزار سوم هستند.

 وی گفت: ایران با این رقم قابل توجه هنوز به هدف پیش بینی شده نرسیده است چراکه باید ماموریت و ارزش های تعاونی باعث انگیزه برای مردم شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان یادآور شد: سیاست مدیریتی فعلی در دنیا به سمت چابک سازی دولت ها می رود تا تنها به عنوان ناظر بر قوانین تعاونی ها فعالیت کنند که این مهم به عنوان یکی از الزامات افزایش سهم تعاونی ها در اشتغال محسوب می شود همچنین حمایت مالی و مشوق بیمه ای در افزایش اشتغال تعاونی ها موثر است.

وی تاکید کرد: باید افراد شایسته مامور تشکیل و مدیریت تعاونی شوند تا دست سودجویانی که به روح تعاون اعتقاد ندارند کوتاه شود.

ناصری نیا بیان کرد: افزایش تعاونی های بانوان، کارآفرین و دانش بنیان، همچنین هدایت قشر و دهک های پایین جامعه به سمت تعاونی، سیاست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است تا حضور و مشارکت مردم در اقتصاد بیشتر شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان تاکید کرد: وظیفه دولت در تعاون ترویج، توسعه و تشویق مردم برای عضویت و اشتغال در این بخش و پس از آن هم بازرسی، نظارت بر بروکراسی اداری و مشکلات مجامعی است بنابراین مسوولیت و ماموریت تعاونی ها بعد از تشکیل بر عهده خودشان و دولت مسوول رفع معضلات زاییده رفتار اعضای تعاونی نیست.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز