خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

برقراری مقرری بیمه بیکاری 297 نفر در لرستان

برقراری مقرری بیمه بیکاری 297  نفر در لرستان
کد خبر : ۱۴۹۸۰۳۰

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان از برقراری مقرری بیمه بیکاری برای 297 کارگر در استان در سه ماهه نخست امسال خبر داد.

سید فرهاد ناصری نیا در گفت و گو با ایلنای لرستان، با بیان اینکه مقرری بیمه بیکاری یکی از اساسی‌ترین حمایت‌های اجتماعی دولت از کارگران زحمتکش است، اظهار کرد: طی سه ماهه نخست امسال تعداد ۴۲۲ پرونده مقرری بیمه بیکاری توسط هیئت‌های تشخیص رسیدگی و جهت مراحل نهایی به سازمان تأمین اجتماعی ارسال شده، که تاکنون برای تعداد ۲۹۷ نفر مقرری بیمه بیکاری پرداخت می‌شود.

وی به روند کاهشی تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان خبر داد و افزود: تعداد کارگرانی که در سه ماهه نخست امسال مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند، حدود یک هزار و ۳۰۰ نفر است و نسبت به سه ماهه اول سال گذشته کاهش ۲۲ درصدی را نشان می‌دهد که حمایت دولت از واحدهای اقتصادی و پایداری اشتغال در سطح بنگاههای اقتصادی استان دلیل کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه تلاش می‌شود از طریق تعامل با اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای، مقرری‌بگیران بیمه بیکاری، مهارت‌آموزی شوند تا راهی برای ورود دوباره به بازار کسب‌وکار برای آینده فراهم شود خاطرنشان کرد: در سه ماهه نخست سال جاری تعداد ۸۵ نفر در این راستا در حال کسب آموزش‌های مربوطه هستند.

وی تصریح کرد: در صورت نیاز متقاضیان می‌توانند با ورود به آدرس bimebikari. mcls. gov. ir درخواست مقرری بیمه بیکاری خود را ثبت کنند، البته جهت مراحل نهایی پیگیری بیمه بیکاری نیازمند مراجعه حضوری به ادارات تابعه تعاون کار و رفاه اجتماعی در سطح است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه در سه ماهه امسال با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها ۱۸ بنگاه اقتصادی و تولیدی مشکل‌دار مورد بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: مشکلات این واحدهای اقتصادی در قالب کمیته زیرمجموعه کارگروه اشتغال لرستان و با حضور مجری طرح‌ها، بانک عامل و دستگاه‌های تخصصی مورد بررسی قرار گرفته و تصمیمات لازم جهت حمایت و رفع مسائل و مشکلات آن‌ها اتخاذ شد.

ناصری نیا خاطرنشان کرد: عمده مشکلات این بنگاه‌های اقتصادی شامل تخصیص سرمایه در گردش، استمهال بدهی، بخشودگی جرائم و تقسیط مجدد وام‌های بانکی، مالیات و دارایی، جلوگیری از قطع برق، مشکلات مرتبط با محیط‌زیست و موضوعات مربوط به شرکت شهرک‌های صنعتی و بیمه تأمین اجتماعی بود که با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط مرتفع شد.

وی به حفظ اشتغال این واحدها با رفع مشکلاتشان اشاره کرد و ادامه داد: با احیاء و رفع برخی از مشکلات عمده این تعداد از واحدهای اقتصادی و تولیدی زمینه تثبیت اشتغال ۸ هزار و ۱۶۲ کارگر لرستانی فراهم شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز