خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری لرستان:

ماندگاری و توسعه روستاها راندمان تولید کشور را بالا خواهد برد

ماندگاری و توسعه روستاها راندمان تولید کشور را بالا خواهد برد
کد خبر : ۱۴۰۴۵۴۷

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان با اشاره به اینکه ایجاد زیرساخت و شغل عامل ماندگاری در روستاها است، گفت: ماندگاری و توسعه روستاها راندمان تولید کشور را بالا خواهد برد.

به گزارش ایلنا، سیروس ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه یکی از خلاهای اساسی روستاها در دنیا پیچیدگی امر نگهداری روستا است، اظهار داشت: با توجه به جاذبه شهرها، نگهداری روستا آسان نیست و باید شناخت خوب و برنامه ریزی علمی در روستا داشت تا موجب ماندگاری این مناطق شود.

وی افزود: در صورت استقرار و توسعه روستا و ماندگاری مردم، بسیاری از مشکلات جامعه حل و فصل می شود بنابراین باید به نحوی اقدام کرد تا برخی جاذبه های کاذب شهری موجب تخلیه روستاها، حاشیه نشینی در شهرها و تبدیل قشر تولیدکننده به مصرف کننده نشود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: ماندن روستا یک کارعلمی و پیچیده است که به برنامه ریزی دقیق نیاز دارد چراکه زیرساخت بدون شغل، تداوم ندارد و شغل بدون زیر ساخت، پایدار نخواهد بود بنابراین راه، تلفن، برق، آموزش و گاز زیرساخت هستند و باید مهیا شوند که بعد از انقلاب اسلامی در بسیاری از روستاها، به مسایل عمرانی و زیرساختی پرداختیم امابه اشتغال روستا توجه نشد در نتیجه بسیاری از شهرهابه صورت نامتعارف بزرگ شدند.

ابراهیمی تاکید کرد: در دولت سیزدهم برای انجام توسعه متوازن به معنی ایجاد زیر ساخت و شغل پایدار، اقدامات اساسی انجام شده است و خدماتی که ارائه می شود بی نظیر است.

وی بیان کرد:  طی ۲ سال گذشته، پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ سال، ۱۱هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ارزان قیمت برای اشتغال روستاها عمدتا درحوزه کشاورزی و دام و طیور، ۱۰ هزار میلیارد ریال در حوزه کمیته امداد و بهزیستی پرداخت شد.

ابراهیمی تصریح کرد: ۹ هزار میلیارد ریال نیز از جز ۲ بند ب تبصره ۱۶ پرداخت شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز