خبرگزاری کار ایران

شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو طرح شفاف سازی قیمت قطعات را اجرا کرد

شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو طرح شفاف سازی قیمت قطعات را اجرا کرد
کد خبر : ۱۱۹۴۰۵۹

شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو طرح شفاف سازی قیمت قطعات که به شرکت‌های خودروساز ابلاغ شده است را اجرایی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی ایران خودرو ،‌ معاون خدمات پس از فروش شرکت ایساکو در این باره گفت: سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، بنگاه‌های اقتصادی را ملزم به درج قیمت تولید‌کننده بر روی محصولات از در کارخانه کرده و در همین راستا شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو نیز تعدادی از قطعات خود را برچسب‌گذاری کرده است.

ماشااله وردینی افزود: بر اساس این طرح، در حوزه قطعات خودرو تمامی واحدهای تولید کننده و وارد کننده انواع لنت‌ترمز، فیلتر روغن و روغن موتور خودرو در مرحله اول مکلف شدند نسبت به درج قیمت تولیدکننده یا واردکننده بر روی کالا اقدام کنند. این قیمت دربرگیرنده مجموع هزینه‌ها و سود قانونی واحدهای تولیدی و وارداتی با احتساب مالیات ارزش افزوده است. مرحله دوم این طرح هم طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، بعد از ۲۲ بهمن امسال کلید خواهد خورد و ۵۱ قلم از لوازم یدکی و قطعات خودرو مشمول این ابلاغیه خواهند شد.

وی افزود: اجرای طرح درج قیمت بر روی کالا توسط تولیدکننده باعث می‌شود که مصرف کننده نهایی از قیمت واقعی بخش تولید باخبر شود. همچنین هزینه‌هایی که باید به قیمت نهایی تولید نیز اضافه شود توسط سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در گروه‌های مختلف کالایی ابلاغ شده و با این رویکرد در نهایت مصرف‌کننده آگاه می‌شود که کالا دقیقا با چه قیمتی از بخش تولید به دست مصرف‌کننده رسیده است.

هدف از اجرای این ابلاغیه که با تاکید وزیر صمت به اجرا در آمد، مقابله با گران‌فروشی و ایجاد شفافیت در نظام توزیع، ایجاد رقابت در بازار، تعدیل و واقعی کردن قیمت‌ها و اصلاح نظام توزیع کالا است.

شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو با دارا بودن نزدیک به ۶۵۰ نمایندگی و هزار فروشگاه مجاز در سطح کشور، فاکتورهای کاملا شفافی شامل قیمت قطعات و اجرت تعمیرات به مشتریان ارایه می‌کند. این شرکت اقدامات لازم را به منظور اطلاع رسانی و آگاهی‌بخشی به شبکه خدماتی خود ابلاغ کرده و برای اجرای طرح، نظارت لازم را به عمل می‌آورد.

گفتنی است، قیمت قطعات ایساکو در فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های مجاز در سراسر کشور همواره یکسان بوده و مشتریان می‌توانند با استفاده از بارکد درج شده بر روی بسته‌بندی محصولات و استعلام از طریق سامانه پیامکی اصالت کالا به شماره ۳۰۰۰۳۱ و اپلیکیشن ایساکو، به صورت کاملا به روز از آن مطلع شوند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز