مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم:
تاکسیرانیقم عهده دار ۳۷درصد از سهم جابهجایی مسافران است
مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم گفت: این سازمان عهدهدار۳۷ درصد از سهم جابهجایی مسافران درون شهری است.
مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم گفت: این سازمان عهدهدار۳۷ درصد از سهم جابهجایی مسافران درون شهری است.
به گزارش ایلنا از قم، مرتضی عزتی با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان تاکسیرانی اظهار کرد: این سازمان با پوشش ۵ هزار و ۷۱۴ دستگاه انواع تاکسی توفیق خدمتگزاری به شهروندان عزیز را داشته و عهدهدار حدود ۳۷ درصد از سهم جابهجایی مسافران درون شهری است.
وی با بیان اینکه فعالیتهای سازمان حول دو محور ستادی و اجرایی شکل گرفته است، گفت: این سازمان در سال ۷۶ با اهداف مدیریتی و نظارتی بر عملکرد و نحوه ساماندهی ناوگان و سرویسدهی تاکسیهای درون شهری تشکیل شد.
مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: ناوگان تاکسیرانی شهر قم متشکل از انواع خودروهای پیکان، پراید، پژو روآ، پژو آر دی، پژو، سمند و تاکسی ون است.
وی عنوان کرد: نحوه خدمات و سرویسدهی تاکسیها با کاربری مشخص در ناوگان بیسیم در قالب پنج شبکه بیسیم عمومی و یک شبکه بیسیم اختصاصی بانوان، تاکسی خطی در قالب بیش از ۷۵ خط و تاکسی راهآهن و گردشی مشغول فعالیت است.
عزتی با اشاره به اهمیت اطاعت از منویات مقام معظم رهبری و تحقق عملی اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: سازمان تاکسیرانی شهرداری قم با هدف خروج از امر وابستگی و تمرکز همه امور تاکسیرانان به سازمان، مبادرت به واگذاری امور مربوط به تاکسیرانان به بخش خصوصی کرده است.
وی خاطرنشان کرد: به دلایل مختلف از جمله احساس سنگینی در پیشرفت امور، عقیم ماندن کارها به دلیل تنگی زمان و محدودیتهای دیگر، روند خصوصیسازی در این سازمان سرعت گرفته که امید است نتایج مثبت زیادی را در پی داشته باشد.
مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم عنوان کرد: سازمان تاکسیرانی قم معتقد است تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی نقطه عطفی در کاهش تصدیگری است، بنابراین با صدور مجوز به شرکتهای حمل و نقل درون شهری و واگذاری امور به بخش خصوصی سعی دارد گامی مهم در ارتقای رفاه جامعه بردارد.
وی با اشاره به اقدامات سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر قم در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: سازمان گامهای مثبتی را برداشته که از جمله آن صدور مجوز فعالیت برای ۱۴ شرکت حمل و نقل مسافر درون شهری است که در عرصههای مختلف حمل و نقلی، جابجایی مسافر، سرویس مدارس، حمل بار، شبکههای بی سیم و… فعال هستند.
عزتی با اشاره به طرحهای انجام شده یا در دست انجام مدیریتی گفت: انجام مقدمات راهاندازی سیستم مدیریت هوشمند GPS، سیستم حمل و نقل بار(تاکسی بار) و تدوین طرح جامع GPS شبکه تاکسی شهری از جمله این امور است.
وی خاطرنشان کرد: توسعه، تکمیل و نوسازی ناوگان تاکسیرانی با برنامهریزی لازم و انجام طرحهای مطالعاتی و کارشناسی برای کاهش یا افزایش آمار تاکسیهای موجود و بررسی و تعیین نرخ کرایه انواع تاکسی درون شهری به صورت کارشناسی در دستور کار است.
مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم اخذ مصوبات قانونی در زمینه تأمین درآمد سازمان از محل اخذ عوارض و درآمدهای قانونی، به کارگیری هرگونه امکانات قانونی برای آسایش مسافران و سیستم مدیریتی و نظارتی بر ناوگان تاکسیرانی و صدور، لغو و تمدید پروانههای تاکسیرانی و بهرهبرداری و موافقت اصولی و نمایندگی را از اهداف دیگر سازمان ذکر کرد.
وی با اشاره به برنامههای در حال اجرا و آتی سازمان گفت: بهسازی و از رده خارج کردن حدود هزار و ۵۰۰ تاکسی فرسوده براساس دستورالعملهای ابلاغی و برنامهریزی برای ایجاد مراکز رفاهی و توریستی به منظور استفاده تمام تاکسیرانان زحمتکش در دستور کار است.
عزتی خاطرنشان کرد: اقدامات لازم به منظور تحقق تمرکز مدیریت انواع سامانه تاکسی درون شهری برابر مفاد ماده ۹ قانون توسعه حمل و نقل عمومی مصوب مجلس شورای اسلامی شهر قم پیگیری و انجام شده است.
وی عنوان کرد: اقدامات اولیه جهت پروژه هوشمندسازی ناوگان و پرداخت الکترونیکی کرایه با توجه به مصوبه شورای سازمان در دستور کار قرار گرفته است. مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: ایجاد تاکسی ویژه اطراف حرم مطهر با جذب و گزینش تعداد ۵۰۰ دستگاه خودرو تاکسی مدل بالا و تدوین آیین نامه و شیوهنامه حمل و نقل بار درون شهری و شرکتهای حمل و نقل درون شهری و حومه در دستور کار قرار گرفته است.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته درخصوص وضعیت رفاهی رانندگان تاکسی گفت: کلاسهای آموزشی برای متقاضیان اخذ پروانه تاکسیرانی و رانندگان تاکسی دارای سابقه فعالیت با هدف ارتقای سطح آگاهی ایشان برگزار شده است.
عزتی با بیان اینکه سرویس ایاب و ذهاب دانشآموزان یکی از خدمات مهم و ارزشمند در حمل و نقل درون شهری است گفت: سرویس مدارس به عنوان دغدغههای فکری اولیای دانشآموزان و دستاندرکاران عرصه تعلیم و تربیت در طول سال تحصیلی مطرح است.
وی خاطرنشان کرد: اگر چه تا رسیدن به حد مطلوب هنوز فاصله زیادی وجود دارد، ولی تلاشهایی به عمل آمده و همچنین ارائه نقطه نظرات سازنده دستاندرکاران طرح از جمله مدیران مدارس، رانندگان باتجربه، اولیا و نظرخواهی از خود دانشآموزان راه را برای رسیدن به سر منزل مقصود هموار کرده است.