خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی:

برای ساخت تجهیزات نیروگاهی ۹۱ درصد به خودکفایی رسیده‌ایم

برای ساخت تجهیزات نیروگاهی ۹۱ درصد به خودکفایی رسیده‌ایم
کد خبر : ۱۴۴۸۱۰۳

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی گفت: در حوزه ساخت کل تجهیزات نیروگاهی ۹۱ درصد به خودکفایی رسیده‌ایم که این میزان در تجهیزات مکانیکی تقریبا ۱۰۰ درصد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نشست خبری مدیران عامل صنعت آب و برق استان، صبح امروز در سالن اجتماعات آبفای استان برگزار شد.

ابوالفضل موتابها در این نشست گفت: در طول ۴۵ سال ظرفیت تولید برق در کشور ۱۴ برابر و میزان تولید برق توسط نیروگاه‌های حرارتی ۳۳ برابر شده، به لحاظ قدرت منصوبه نیروگاه‌های حرارتی هم جزء ۱۰ کشور برتر دنیا هستیم.

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی ادامه داد: از نظر کیفیت برق با راندمان ۳۹.۲ درصد در جایگاه دوازدهم و به لحاظ توبید کیلووات بر ساعت هم در جایگاه یازدهم دنیا قرار دهیم.

وی بیان کرد: ازنظر ساخت توربین جزء پنج کشور برتر دنیا هستیم که ساخت این تجهیزات اساسی بومی سازی شده است.

این مسئول ادامه داد: برای عبور از پیک تابستان در سال ۱۴۰۲ با ۹۹ درصد آمادگی از متوسط جهانی بالاتر قرار داریم.

وی در ادامه با اشاره به دستاوردهای صنعت برق در دولت سیزدهم عنوان کرد: ۸ هزار و ۲۶۰ مگاوات در طول دو و نیم سال افزایش ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی را داشتیم.

موتابها اظهار کرد: برای عبور از ناترازی‌ها و رفع خاموشی‌ها به ۳ محور تمرکز شد که افزایش ظرفیت تا ۱۰ هزار مگاوات در نیروگاه‌های حرارتی، افزایش ظرفیت ۱۰ هزار مگاوات توسط صنایع پرمصرف و افزایش نیروی برق تجدیدپذیر ازجمله آن‌ها است.

وی اضافه کرد: همچنین مدیریت مصرف هم اهمیت قابل توجهی دارد که با فرهنگ‌سازی‌های صورت گرفته، محقق شد و ۸۰ تا ۸۵ درصد مشترکین، خوش مصرف هستند.

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی گفت: به دلیل مدیریت مصرف، برق بیشتری به بخش صنعت تخصیص پیدا کرده و منجر به افزایش تولید شد.

وی ادامه داد: سال ۱۴۰۳ سال تحول تجدیدپذیرها خواهد بود و برای این امر برنامه‌گذاری شده است.

این مسئول بیان کرد: نیروگاه شهید رجایی ۳.۵ درصد برق کشور را تامین می‌کند، ۱۷ برنامه تعمیرات درحال انجام است که تاکنون ۶۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای پیک تابستان آمادگی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: مصرف گاز امسال توسط نیروگاه هم ۷۰ درصد بود که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

موتابها بیان کرد: ۳۸ پروژه بزرگ برای بهره‌مندی از ظرفیت دانش بنیان‌ها انجام شد که یکی از آن‌ها ساخت الکتروموتورهای مغناطیس‌دایم بود که به صرفه‌جویی ۸ هزار مگاوات کمک می‌کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز