خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر قزوین:

اعتقاد مدیریت شهری قزوین به اهمیت صنعت گردشگری در حد حرف و شعار بوده است

اعتقاد مدیریت شهری قزوین به اهمیت صنعت گردشگری در حد حرف و شعار بوده است
کد خبر : ۱۴۱۶۳۶۳

عضو شورای شهر قزوین گفت: برای توسعه گردشگری مهم این است که مدیریت شهری و دیگر دستگاه‌های موثر در حیطه صنعت گردشگری قبل از هرگونه تعامل و همکاری در این موضوع به اصل مبحث صنعت گردشگری به‌عنوان یک درآمد پایدار معتقد باشند که تا به امروز فقط حرف و شعار بوده و در شهرداری بخش مستقلی برای حوزه گردشگری وجود ندارد.

به گزارش ایلنا، فاطمه اشدری با اشاره به اهمیت گردشگری در اقتصاد شهر قزوین گفت: من به‌عنوان نماینده شورا در حوزه گردشگری، نمی‌دانم در مدیریت شهری قزوین با کدام سازمان و چه مسئولی باید در ارتباط باشم.

این عضو شورای شهر قزوین ادامه داد: حوزه گردشگری مسئولیت مستقل و تام الاختیار ندارد که بتوانیم برای این موضوع مهم پروژه‌های مهم و زیرساخت‌ها را تعریف و مهمتر از همه در جهت فرهنگ‌سازی برنامه‌ریزی کنیم، در حال حاضر طرح‌های حوزه گردشگری را به سازمان سرمایه‌گذاری تحویل می‌دهیم درحالی‌که باید مسئول مشخصی انتخاب شود. 

وی عنوان کرد: قزوین دارای پتانسیل‌های قوی و مثبت از جمله دارا بودن رتبه برتر میراث فرهنگی و مذهبی ثبت شده و باغستان سنتی با قابلیت جذب اکو توریسم است و همینطور به لحاظ موفقیت‌های چشمگیر تیم‌های ورزشی مانند تیم فوتبال شمس آذر و برگزاری مسابقات ورزشی در قزوین، می‌تواند قطب ورزشی هم باشد و لازم است با همکاری دستگاه‌های متولی استان و مردم که همیشه پای کار هستند، زیرساخت‌های صنعت پایدار گردشگری را فراهم کرد.

اشدری افزود: متاسفانه تا به امروز و با توجه به مطالعات زیادی که در این خصوص انجام گرفته و با داشتن افراد توانمند، تحصیلکرده و متخصص در این حوزه اقدام شایسته‌ای صورت نگرفته است و سازمان و اداره‌ای مستقل در شهرداری قزوین که موضوعات گردشگری را مدیریت کند، وجود ندارد، این در حالی است که فرد مطلع حوزه گردشگری که بسیار هم دربرگزاری تورهای داخلی و خارجی موفق عمل کرده است در شهرداری قزوین وجود دارد و باید از این ظرفیت استفاده شود.

وی گفت: امیدوارم از امروز با تغییر نگرش، اعتماد و تعامل چند سویه اتفاق مبارکی بیفتد؛ چرا که در مسیر تحقق این موضوع بسیاری از جوانان تحصیلکرده مرتبط صاحب شغل می‌شوند و علاوه بر جذب منابع مالی پایدار، ارتباط متقابل فرهنگی و اجتماعی با مردم دیگر نقاط جهان به ویژه کشورهای مسلمان نیز ایجاد می‌شود.

رئیس کمیسیون بانوان و امورخانواده شورای شهر قزوین با بیان اینکه صنعت گردشگری برای جذب توریست منابع پایداری برای شهر ایجاد خواهد کرد تاکید کرد: شهر و کشور ما بهترین مقصد برای گردشگری حلال است و در این حوزه نیز باید تبلیغات و اقدامات صورت گیرد و زیرساخت‌های توسعه گردشگری نیز فراهم شود.

اشدری خاطر نشان کرد: باید برای حضور گردشگران و مسافران زیرساخت‌های لازم از جمله هتل و اقامتگاه و حتی ناوگان حمل ونقل عمومی فراهم باشد تا بتوانیم در رقابت با شهرهای بزرگ کشور از جمله اصفهان حرف‌هایی برای گفتن داشته باشیم. 

وی اظهار کرد: اختصاص بخشی از بودجه شهرداری قزوین به موضوع گردشگری می‌تواند تاحدودی در حوزه تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر و استان قزوین موثر باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز