خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی استان:

بیش از ۵۰ پروژه سرمایه‌گذاری قزوین در نمایشگاه گردشگری عرضه می‌شود

بیش از ۵۰ پروژه سرمایه‌گذاری قزوین در نمایشگاه گردشگری عرضه می‌شود
کد خبر : ۱۳۲۴۹۶۰

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین گفت: نمایشگاه گردشگری از ۱۸ تا ۲۱ بهمن در تهران برگزار می‌شود و بیش از ۵۰ پروژه قابل سرمایه‌گذاری با همکاری سایر دستگاه‌ها آماده شده که عرضه می‌شود و امیدواریم بتوانیم سرمایه‌گذاران را جذب کنیم.

به  گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علیرضا خزائلی در نشست خبری که صبح امروز در سالن جلسات اداره کل میراث فرهنگی برگزار شد، گفت: در حوزه صنایع دستی، ایجاد و افزایش اشتغال جزء مهم‌ترین اولویت‌های ما است و تسهیلات تبصره ۱۶ به فعالین این حوزه پرداخت می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین ادامه داد: در ایام دهه فجر، اعیاد شعبان و عید نوروز در شهرستان‌های استان نمایشگاه صنایع دستی برپا می‌شود.

وی بیان کرد: ستاد خدمات سفر از اسفند و همزمان با نیمه شعبان آغاز خواهد شد و پیش بینی می‌شود به دلیل همزمانی نوروز و ماه رمضان سفرهای نوروزی زودتر از هرسال آغاز شود.

این مسئول عنوان کرد: در ایام دهه فجر بخشی از پروژه‌های گردشگری و اقامتی افتتاح می‌شود که هتل خانه بهروزی ازجمله مهم‌ترین آن‌ها است و ۴.۵ میلیارد اعتبار بخش خصوصی در هتل خانه صرف شده و برای ۱۲ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

خزائلی اظهار کرد: امیدواریم در نوروز دولت‌خانه را متفاوت‌تر از سال‌های قبل به عنوان مرکز نوروزگاه داشته باشیم و جابه جایی دبیرستان پاسداران و مجموعه ورزشی تختی و ساخت ساختمان‌های معوض درحال انجام است، انتقال مرکز مخابرات آزادی با تاخیر صورت خواهد گرفت. 

وی ادامه داد: با همکاری اوقاف پروژه ساماندهی بقعه چهار انبیاء را در دست اجرا داریم که جزء پروژه‌های مهم است و اصلاح جلوخان آن را هم خواهیم داشت و ارتباط آن با دولتخانه صورت خواهد گرفت که احتمالا بالغ بر یک‌هزار میلیارد اعتبار نیاز خواهد داشت، اتصال دولتخانه به سعدالسلطنه را هم در دستور کار قرار داریم که پیشینه دارد و از دهه ۳۰ این اتصال قطع شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین بیان کرد: تا امروز ۱۷ میلیارد اعتبار تخصیص پیدا کرده و زیرساخت‌های حوزه گردشگری درحال ارتقا است و بخشی از اعتبار در دولتخانه صرف می‌شود، در شهرستان‌ها هم پروژه‌های متعددی داریم.

وی گفت: دولت در گراند هتل هزینه‌ای نمی‌کند، برای جذب سرمایه‌گذار فراخوان می‌دهد که از طرف صندوق احیا انجام شده و در روزهای آینده برنده این طرح انتخاب خواهد شد و امیدواریم مرمت این بنا را که طولانی مدت شده را مجدد آغاز کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز