خبرگزاری کار ایران

مدیر مخابرات منطقه قزوین:

عدم زیرساخت‌ استاندارد در ساختمان‌ها فرایند فیبر نوری را کند می‌کند

عدم زیرساخت‌ استاندارد در ساختمان‌ها فرایند فیبر نوری را کند می‌کند
کد خبر : ۱۲۸۹۷۹۶

مدیر مخابرات منطقه قزوین گفت: مردم می‌خواهند خدمات فیبرهای نوری را دریافت کنند ولی بستر داخلی ساختمان‌ها آماده نبوده و فرایند خدمات‌رسانی را کند می‌کند.

محمدرضا نصرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با بیان اینکه اهمیت پروژه‌ فیبر نوری برای مخابرات استان از جهت ارائه خدمات نوین به مشترکان بوده است، تصریح کرد: با پیگیری‌هایی که مخابرات قزوین در این خصوص انجام داده و همچنین اعتماد شرکت مخابرات ایران به ما،  باعث بنیان‌گذاری پروژه نجما که در واقع همان طرح توسعه فیبرنوری است، در قزوین و انتخاب آن به عنوان پایلوت کشوری شده است.

مدیر مخابرات منطقه قزوین با اشاره به برنامه‌ریزی پروژه‌های خاص نجما و همچنین انجام پیگیری طرح‌های فنی، اظهار کرد: مهمترین موضوع در این خصوص اتصال فیبرنوری به منازل است.

نصرآبادی عنوان کرد: پروژه فیبر نوری را در گذشته در چند سطح مختلف مانند اتصال دستگاه‌های اجرایی به این سیستم انجام داده‌ایم و در دوران کرونا سعی کردیم این اتصال را به سمت کسب و کارهای کوچک هدایت کنیم و بر اساس اینکه مشترکین به دنبال پهنای باند بیشتری بودند، به سمت توسعه فیبرنوری به سمت منازل حرکت کردیم.

این مسئول همچنین افزود: با ایجاد بیش از 6‌ هزار پورت FTTH برای شهر قزوین آماده واگذاری بوده و در وضعیت فعلی 2 هزار مشترک قزوینی از فیبرنوری استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه به دنبال توسعه جغرافیایی و پوشش شهری در قزوین بوده‌ایم، گفت: در راستای عدالت ارتباطی قصد داریم این سرویس را به سایر شهرها نیز ارسال کنیم همچنین در شهر قزوین منطقه ملاصدرا و سرتک را جدا از آن ظرفیت 6 هزار 500 پورت مشخص در پروژه را در نظر گرفته‌ایم.

مدیر مخابرات منطقه قزوین اضافه کرد: همچنین این طرح را به منطقه بلوار مطهری واقع در شهر محمدیه سوق داده و آن را در پروژه فیبر نوری قرار داه‌ایم، خوشبختانه حدود 50 درصد این پروژه انجام و به دنبال صدور مجوز شهرداری برای حفاری زمین هستیم.

نصرآبادی همچنین اعلام کرد: در حال انجام پروژه‌ای بزرگ در مرکز قدس بوده و قصد جایگزینی فیبرنوری با سیم‌های مسی را داریم، فاز اول این طرح مربوط به خیابان خیام است.

این مسئول با بیان اینکه ما یک شرکت کاملا خصوصی هستیم، تصریح کرد: خوشبختانه در زمینه بودجه‌ای مشکل خاصی نداشته و تنها موضوع پیش رو مجوزهای شهرداری است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 50 درصد این پروژه انجام شده است، خاطر نشان کرد: ما آماده تکمیل این پروژه هستیم و پیش‌بینی می‌کنیم اگر صدور مجوزها اتفاق بیافتد تا پایان سال جاری پروژه انجام ومورد استفاده مشترکین قرار خواهد گرفت.

مدیر مخابرات منطقه قزوین با ابراز تاسف عنوان کرد: نظام مهندسی و ساختمان سازی در خصوص فیبرهای نوری هیچ گونه آمادگی برای ارائه و سرویس دهی درلایه داخلی ساختمان انجام نداده همچنین این پیش زمینه ها در برج های مرتفع و تازه ساخت شهر نیز انجام نشده است.

نصرآبادی با اشاره به اینکه در این خصوص با نظام مهندسی نشستی برگزار کردیم، تاکید کرد: باید همکاری بین دو سازمان تقویت و دانش فنی لازم به آن حوزه انتقال یافته و همچنین استاندارد های لازم را در ساختمان رعایت کنند.

 وی ضمن بیان این موضوع که گاهی مردم در برابر سیم کشی و اعمال تغییرات جزئی در بستر ساختمان‌ها مقاومت می‌کنند، خاطرنشان کرد: از مردم انتظار داریم نهایت همکاری را با ما داشته و به ما کمک کنند تا بتوانیم زیر ساخت های لازم را برای استفاده از فناوری‌های نوین که تاثیر مستقیمی روی کسب وکار افراد در جامعه خواهد داشت را فراهم کنیم.

انتهای پیام/
مهدیه بتویی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز