خبرگزاری کار ایران

واگذاری ۱۰۰ معدن خراسان شمالی در نیمه دوم سال جاری

واگذاری ۱۰۰ معدن خراسان شمالی در نیمه دوم سال جاری
کد خبر : ۱۵۴۸۷۲۶

معاون معادن اداره کل صمت خراسان شمالی گفت: ۱۰۰ معدن خراسان شمالی به دلیل عدم فعالیت در فرایند قانونی واگذاری به بهره‌برداران جدید قرار گرفته و مزایده آن در نیمه دوم سال جاری برگزار می‌شود.

ایلنا:  مهیار مشایخی معاون صنایع و معادن اداره کل صمت استان خراسان شمالی گفت : در استان خراسان شمالی 250 معدن دارای پروانه بهره‌برداری وجود دارد که از این تعداد 150 معدن فعال است.

وی افزود: 100 معدن دیگر به دلیل عدم فعالیت در فرایند قانونی واگذاری به بهره‌برداران جدید قرار گرفته و مزایده آن در نیمه دوم سال جاری برگزار می‌شود.

معاون صنایع و معادن اداره کل صمت استان خراسان شمالی، گفت: در جاجرم معدن بوکسیت و در بجنورد معادن سنگ‌های مرمر و انواع سنگ‌ها یکی از مهم‌ترین معادن استان شمالی هستند.

مشایخی گفت: آهک یکی از پتانسیل‌های خوب معادن استان خراسان شمالی است و سنگ مرمریت هم در گرمه و جاجرم در معادن استان وجود دارد. همچنین در پهنه جنوبی استان به ویژه در معادن اسفراین،  دارای معدن‌های ارزشمند فلز روی و سرب هستیم و در حال بهره‌برداری است.

وی تصریح کرد: بیشتر معادن استان خراسان شمالی در فازهای روباز فعالیت و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند و بهره‌برداری از آن‌ها سخت و پیچیده نیست. با این حال بازدیدهای دوره‌ای نظام مهندسی معدن استان و کارشناسان ثابت در معادن به عنوان مسئول فنی به صورت مستمر در معادن استان خراسان شمالی وجود دارد.

معاون اداره کل صمت خراسان شمالی گفت: معدن تونلی بوکسیت در جاجرم یکی از معادنی است که در آن همه شرایط ایمنی رعایت می‌شود. برخی از معادن سرب و روی به ویژه در منطقه اسفراین که توسط بخش خصوصی بهره‌برداری می‌شود، از معادن حساس و تونلی و زیرزمینی استان هستند. تیم‌های نظارتی کامل بر این معادن نظارت دارند.

وی افزود: امسال مهم ترین موضوع ما بحث ایمنی معادن است و به همین دلیل دو معدن در اسفراین، پلمب شده است.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز