خبرگزاری کار ایران

بازدید مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره فولاد مبارکه از پروژه‌های توسعه گروه

بازدید مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره فولاد مبارکه از پروژه‌های توسعه گروه
کد خبر : ۱۵۴۷۹۳۹

با توجه به اهمیت عملیات اجرایی پروژه‌ها و طرح‌های توسعه در دست اجرای فولاد مبارکه و نقشی که این پروژه‌ها به‌عنوان پیشران در توسعه‌های زیرساختی کشور ایفا می‌کند، روز شنبه 28 مهرماه، مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره فولاد مبارکه، به همراه جمعی از معاونان و مدیران شرکت، از روند پیشرفت پروژه خط انتقال آب دریای عمان به فلات مرکزی، عملیات احداث نیروگاه خورشیدی ۶۰۰ مگاواتی واقع در منطقه کوهپایه، اقدامات و دستاوردهای صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه، تولید گریدهای جدید فولادی در مجتمع فولاد سبا و فعالیت‌های اثربخش فولاد مبارکه در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در منطقه شرق اصفهان بازدید کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه،

رئیس هیئت‌مدیره شرکت فولاد مبارکه در بازدید از فولاد سبا:

تولید انبوه محصولات جدید در فولاد سبا برای تکمیل زنجیره فولادهای با ارزش‌افزوده بالا در کشور حائز اهمیت است

 محسن صالحی‌نیا، رئیس هیئت‌مدیره شرکت فولاد مبارکه در جریان بازدید از فولاد سبا در مصاحبه با خبرنگار ایراسین گفت: ورق گرم تولیدی مجتمع فولاد سبا در تنظیم بازار ورق گرم در کشور بسیار مؤثر است. در واقع می‌توان گفت این محصول انحصاراً در فولاد مبارکه و مجتمع فولاد سبا تولید می‌شود و بخش عمده‌ای از صنایع مختلف کشور از محصولات فولاد سبا استفاده می‌کنند. همچنین لازم است که در شرایط تحریم، این مجتمع در کنار حفظ و استمرار تولید با ارتقای کیفی و توسعه و تنوع محصولات، نیازهای داخلی را تأمین کند.

وی ضمن ابراز خرسندی از تولید محصولات جدید در فولاد سبا گفت: بنا بر استراتژی‌هایی که در فولاد مبارکه به‌عنوان شرکت مادر تعریف شده، باید این تولیدات که بر اساس ظرفیت صنعتی و اقتصادی تعریف شده‌اند، در بازه زمانی مشخص به تولید انبوه برسند تا علاوه بر تکمیل زنجیره فولادهای با ارزش‌افزوده بالا در کشور برای مصرف داخلی، در آینده شاهد صادرات این محصولات باشیم.

لزوم حمایت از دانش‌بنیان‌ها برای استفاده از فرایندهای نوآورانه

 رئیس هیئت‌مدیره شرکت فولاد مبارکه در ادامه، در بازدید از صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه برای تحقق استراتژی خود در افق ۱۴۱۰، چه از منظر ظرفیت تولید فولاد و چه از منظر تولیدات مرتبط و افزایش کیفی محصولات، باید نوآوری را در دستور کار خود قرار دهد و خود را به ابزارهای روز مجهز کند؛ چراکه خرید تکنولوژی و تأمین فرایندهای نوآوری از خارج کشور، با توجه به شرایط و قیمت‌های موجود در دنیا، مقرون‌به‌صرفه نیست؛ از سویی، ظرفیت‌های علمی بسیار خوبی در فولاد مبارکه به‌عنوان یک شرکت برتر و همچنین در کشور ما وجود دارد که می‌توانیم آن‌ها را متناسب با شرایط اقتصادی فعلی به‌خوبی ارتقا دهیم و از آن استفاده کنیم و این امر را به‌عنوان یک مسئولیت بر عهده خود احساس می‌کنیم. علاوه بر این، سیاست‌های محوری که از بالاترین مرجع کشور تا سطح وزارتخانه ابلاغ می‌شود، ایجاب می‌کند ما شرکت‌های فناور و نخبگان را که در بالاترین سطوح دانشگاهی کشور مشغول فعالیت هستند، شناسایی و گرد خود جمع کنیم و از این شرکت‌ها که عمدتاً مربوط به بخش خصوصی هستند و از بالاترین درجات علمی و دانشگاهی برخوردارند، حمایت کنیم تا به اهداف خود برسیم. همچنین جا دارد از خدمات صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه اصفهان که براساس شاخص‌ها و ارزیابی‌ها در کشور پیشرو است تشکر کنیم و ما قطعاً در مسیر توسعه این صندوق از آن‌ها حمایت خواهیم کرد.

رئیس انجمن مدیریت فناوری و نوآوری ایران در بازدید از صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه مطرح کرد:

 نقش مؤثر فولاد مبارکه در اکوسیستم نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان کشور با راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر

 در جریان این بازدید، مهدی محمدی، رئیس انجمن مدیریت فناوری و نوآوری ایران و مشاور استراتژی نوآوری گروه فولاد مبارکه نیز گفت: فولاد مبارکه طی سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری خوبی در حوزه فناوری و نوآوری انجام داده و با حضور در عرصه نوآوری و فناوری و راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر نقش مؤثری در اکوسیستم نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان کشور داشته است و در این زمینه در کشور پیشران است. حضور فولاد مبارکه در اکوسیستم نوآوری نیاز به برنامه و مسیری داشت که مشخص کند فولاد مبارکه در آینده باید در چه موضوعاتی سرمایه‌گذاری کند. بر این اساس برای فولاد مبارکه سه پیشران تعریف شده است که اولین پیشران اساسی انقلاب صنعتی 4 و هوشمندسازی است. بر این اساس، فولاد مبارکه باید در حوزه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا سرمایه‌گذاری و از آن‌ها در زمینه تکمیل زنجیره فولاد و خلق کسب‌وکارهای جدید استفاده کند. در گام دوم، فولاد مبارکه باید در اقتصاد چرخشی و فناوری‌های مربوط به پایداری محیط‌زیست سرمایه‌گذاری کند. با توجه به اینکه فولاد با محیط‌زیست ارتباط مستقیمی دارد و آینده این صنعت به آن وابسته است، فولاد مبارکه باید بر این بخش نیز تمرکز بیشتر داشته باشد. در گام سوم فولاد مبارکه نیاز دارد بر حوزه تولید محصولات و مواد جدید هم تمرکز و سرمایه‌گذاری بیشتری داشته باشد، زیرا امروز نمی‌توان فقط به تولید محصولات تجاری در صنعت فولاد بسنده کرد و باید تولید حداکثری محصولات با ارزش‌افزوده بالاتر را بیش‌ازپیش در دستور کار خود قرار داد.

مدیر مجتمع فولاد سبا در جمع اعضای هیئت‌مدیره شرکت فولاد مبارکه خبر داد؛

تا پایان سال به ظرفیت اسمی، یعنی ۱.۶ میلیون تن خواهیم رسید

مدیر مجتمع فولاد سبا نیز در جریان بازدید اعضای هیئت‌مدیره فولاد مبارکه از مجتمع فولاد سبا گفت: طی ۶ ماه اول امسال در مجتمع فولاد سبا به ظرفیت ۸۰۴ هزار تن تولید رسیدیم و چنانچه محدودیت برق نداشته باشیم، تا پایان سال به ظرفیت اسمی، یعنی ۱.۶ میلیون تن خواهیم رسید.

قاسم خوشدل‌پور، با بیان اینکه آغاز عملیات اجرایی مجتمع فولاد سبا از سال ۱۳۷۶ و به‌عنوان زیرمجموعه شرکت ذوب‌آهن اصفهان آغاز شد و در سال ۸۱ به بهره‌برداری رسید، اظهار کرد: اولین ذوب کوره قوس مجتمع فولاد سبا در بهمن سال ۸۱ انجام شد و تا سال ۸۵ این شرکت به تولید ۲۰ هزار تن در ماه رسید.

وی افزود: در سال 1385 این مجتمع به فولاد مبارکه واگذار شد. پس از آن با ایجاد پلنت‌های کوره قوس الکتریکی و ماشین ریخته‌گری شماره ۲ و قفسه ۷ نورد، ظرفیت مجموعه به یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار تن تولید فولاد در سال ۱۳۹۷ ارتقا یافته است.

خوشدل‌پور ضمن ابراز ناخرسندی از ناترازی انرژی و توقف خطوط تولید و با بیان اینکه هنوز تولید به اندازه ظرفیت اسمی نرسیده است، تصریح کرد: طی شش ماه اول امسال به ظرفیت ۸۰۴ هزار تن تولید رسیدیم و چنانچه محدودیت برق نداشته باشیم تا پایان سال به ظرفیت اسمی یعنی ۱.۶ میلیون تن خواهیم رسید.

وی میزان تولید سال گذشته مجتمع فولاد سبا را یک‌میلیون و ۴۶۰ هزار تن اعلام و اضافه کرد: امسال سعی داریم به ظرفیت اسمی برسیم.

مدیر مجتمع فولاد سبا اضافه کرد: ما در مجتمع فولاد سبا به رکورد تولید روزانه ۵ هزار و ۸۰۴ تن رسیدیم و امیدواریم تا پایان ماه نیز بتوانیم این رکورد را تکرار کنیم.

وی افزود: اجرای پروژه هات‌شارژ از فولادسازی تا نورد ۳۰ درصد کاهش مصرف برق را دنبال دارد.

خوشدل‌پور با بیان اینکه استراتژی ما برای رسیدن به اهداف گروه فولاد مبارکه افزایش ظرفیت تولید تا 2.5 میلیون تن تا سال ۱۴۱۰ است، گفت: تنوع در سبد محصولات نیز از دیگر وظایف ماست و در این خصوص، در شش‌ماهه نخست امسال ۷ گرید ویژه را تولید کردیم.

وی افزود: چنانچه به تولید انبوه این گریدهای ویژه برسیم، می‌توانیم اهداف فولاد مبارکه در زمینه تنوع سبد محصولات را محقق سازیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز