خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس انجمن تولید‌کنندگان سازه‌های فولادی:

در تولید سازه‌های فولادی خودکفا شده‌ایم

در تولید سازه‌های فولادی خودکفا شده‌ایم
کد خبر : ۱۵۳۵۴۰۰

­نایب رئیس انجمن تولید‌کنندگان سازه‌های فولادی از خودکفایی در تولید سازه‌های فولادی خبر داد و گفت: با همت متخصصان داخلی، خوشبختانه این صنعت بومی‌سازی شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از سایر رسانه، احمد کرمی‌راد در نخستین نشست تخصصی مدیران صنعت سازه‌های فولادی ایران، بیان کرد: تا اواخر دهه ۷۰، ساز‌های فولادی مورد نیاز پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌های کشور توسط شرکت‌های خارجی ساخته می‌شد و حتی چینی‌ها به دنبال این بودند که در ایران کارخانه احداث کنند اما طی ۵۰ سال گذشته، صنعتگران داخلی نقش پررنگ و حائز اهمیتی در این صنعت داشتند؛ به طوری که هم‌اکنون تمام سازه‌های موجود در خشکی و دریا در داخل تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز هیچ سازه فلزی وارد کشور نمی‌شود، ادامه داد: در سدسازی، پل‌سازی، ساخت نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌ها صنایع فلزی مورد نیاز در داخل ساخته و تامین می‌شود و در این صنعت به خودکفایی رسیده‌ایم.
 
نایب رئیس انجمن تولید‌کنندگان سازه‌های فولادی با اشاره به اینکه باید در ساخت‌و ساز‌های کشور به سمت سازه‌های فولادی حرکت کنیم، تصریح کرد: در وزارت راه و شهرسازی، صنایع فلزی مورد نیاز ساخت‌وساز مسکن و در صنایع مختلف اعم از خودروسازی و سیمانی تمام سازه‌ها داخلی‌سازی شده است.
 
کرمی‌راد با تاکید بر اینکه در سال‌های اخیر به صنعت سازه‌های فولادی به صورت جدی توجه نشده است، تصریح کرد: صنعت سازه‌های فولادی نیاز به حمایت دارد و اگر در سال‌های آینده رسیدگی جدی به آن نشود، بی‌شک تولید‌کنندگان دچار چالش می‌شوند.
 
وی در پایان به توانمندی ساخت مسکن با بهره‌مندی از اسکلت فلزی اشاره کرد و یادآور شد: اگر ظرفیت یک هزار و ۵۰۰ تنی اسکلت فلزی در ۲۰ استان به صورت طبیعی توزیع شود، سالانه قابلیت ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی با متراژ ۱۰۰ مترمربع را خواهیم داشت.
انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز